غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

لیپوماتیک شکم و پهلو ها

راهنمای کامل عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

راهنمای کامل عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

بسیاری از افراد از وجود چربی اضافه در ناحیه شکم و پهلوهای خود خسته شده اند. در بسیاری از این موارد چربی های اضافی حتی با انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب هم از بین نمی روند و نیاز به لیپوماتیک شکم و پهلوها میباشند.

چربی های اضافی ناحیه شکم دو نوعند:

لیپوماتیک شکم و پهلو ها

  1. یک نوع از این چربی ها در لایه داخلی شکم قرار گرفته است. این نوع چربی به روده متصل شده است. در نتیجه برداشت این چربی با عمل جراحی خطرناک است. به همین خاطر تنها راه از بین بردن این چربی اضافی انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب است.
  2. نوع دیگری از چربی ناحیه شکم در زیر پوست شکم قرار گرفته است. این نوع چربی سطحی است. به همین خاطر برداشت آن با عمل جراحی انجام پذیر است. در عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها این نوع چربی زیر پوستی برداشته می شود.

نحوه انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

لیپوماتیک شکم و پهلو ها

اسم لاتین روش لیپوماتیک پال Power Assisted Liposuction (PAL) است. علت این نامگذاری این است که اساس این روش بر استفاده از ارتعاش و لرزش است.

برای انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها ابتدا سوراخ های کوچکی به قطر 2 تا 5 میلی متر در ناحیه شکم و پهلوی فرد ایجاد می کنند. سپس لوله ای به نام کانولا را از طریق این سوراخ ها به بافت چربی زیر پوست وارد می کنند. این لوله با چرخش های 360 درجه و ایجاد لرزش ها و ارتعاشاتی موجب خرد شدن چربی های جامد می شود. این چربی های جامد پس از خرد شدن از طریق لوله به درون محفظه دارای هوای پرفشار دستگاه مکیده و در آن جمع می شوند.

شماره تماس : 09925131966

مزایای دستگاه لیپوماتیک:

 

  1. نحوه کار  دستگاه لیپوماتیک به گونه ای است که چربی ها را با سرعت بسیار زیادی ذوب و جمع آوری می کند. به همین خاطر می تواند در مدت زمان کوتاهی، مقدار زیادی چربی را از بدن فرد خارج کند. این یکی از مزیت های مهم روش لیپوماتیک به حساب می آید.
  2. از دیگر مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها، حفاظت حداکثری از عروق، اعصاب و عضلات است. یکی از نکات مهم در مورد کانولا این است که کانولا به صورت اتوماتیک می چرخد و اگر در حین حرکت به عروق، اعصاب و یا عضلات برخورد کند، متوقف می شود. این کار موجب حفاظتی حداکثری از عروق، اعصاب و عضلات بدن می شود.
  3. نکته مثبت دیگر در مورد انواع روش لیپوماتیک این است که به سبب نحوه جمع آوری و خروج چربی ها از بدن، 80 درصد سلول های چربی  خارج شده سالم باقی می مانند. به همین خاطر این سلول های سالم قابلیت تزریق مجدد به قسمت های دیگر بدن را دارند. تزریق چربی به یک اندام سبب جوانی و طراوت پوست آن می شود. همچنین این سلول ها به قسمت هایی از بدن که مایل به بزرگتر شدن آن هستید نیز قابل تزریق اند.
  4. مزیت دیگر این دستگاه این است که از لیزر و امواج مضر استفاده نمی کند. به همین خاطر عوارض کمتری دارد.

 دو مورد از کاربردهای مفید عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

  • لیپوماتیک شکم و پهلوها برای افرادی که به سبب بارداری دچار افزایش چربی در ناحیه شکم و پهلو شده اند، مناسب است. بارداری سبب کشیده شدن عضلات دیواره ناحیه شکم می شود. میزان انحنای عضلات دیواره شکم در نتیجه عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها تاثیر بسزایی دارد. با این وجود خانم هایی که به قصد لیپوماتیک بعد از زایمان مراجعه می کنند، اغلب نتیجه خوبی می گیرند.

 

  • افرادی که دچار تجمع چربی در قسمتی از شکم خود شده اند نیز کاندید مناسبی برای انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها هستند. در جراحی هایی مثل سزارین برشی تحت عنوان برش فانشیل در قسمت تحتانی شکم ایجاد می کنند. در اکثر افراد به مرور زمان در قسمت بالای این برش چربی اضافه تجمع می یابد. در عمل لیپوماتیک این چربی اضافی به راحتی از بدن خارج می شود.

افراد مناسب برای عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها برای افرادی مناسب است که در محدوده وزن طبیعی خود هستند یا اضافه وزن کمی دارند. مثلا اگر شما توانسته اید با انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب به وزن ایده آل خود نزدیک شوید اما هنوز از چربی های اضافی ناحیه شکم و پهلوهایتان رنج می برید، عمل لیپوماتیک شکم و پهلو به شما در حل این مشکل کمک خواهد کرد و تمام این موارد در قیمت لیپوماتیک موثر می باشد.

عمل لیپوماتیک قادر به ایجاد لاغری سراسری نیست. این دستگاه می تواند چربی های اضافی انباشته شده در قسمت خاصی از بدن مانند شکم و پهلوها را از بدن خارج کند. به همین خاطر برای افرادی که دچار چاقی بی رویه هستند، روش مناسبی به حساب نمی آید. در واقع این افراد حتی در صورت انجام این عمل نیز نتیجه مطلوبی نخواهند گرفت.

 بنابراین افراد مناسب برای عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها عبارتند از:

  1. افرادی که سنشان 20 سال و بیشتر از آن باشد.
  2. افرادی برای عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها مناسب هستند که از سلامت عمومی برخوردار باشند. یعنی به بیماری های خاص مثل فشارخون بالا، بیماری های قلبی، دیابت و… مبتلا نباشند.
  3. افرادی که اعتیاد به الکل و مواد مخدر دارند برای این عمل مناسب نیستند.
  4. افرادی برای انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها مناسب هستند که شاخص توده بدنی یا BMI شان 30 یا کمتر از 30 باشد.
  5. افرادی برای عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها مناسبند که پوست افتاده و شل شده در ناحیه شکم و پهلوها نداشته باشند. کسانی که قبلا در اثر کاهش وزن و لاغری قسمت هایی از پوستشان دچار افتادگی شده است برای انجام این عمل مناسب نیستند. در این شرایط عمل لیپوماتیک فقط مشکلات فرد را بیشتر می کند. در واقع این فرد ابتدا باید به کمک اقدامات ترمیمی و یا جراحی، پوست خود را به حال اولیه بازگرداند.

شماره تماس : 09925131966

نکته مهم دیگر در انتخاب فرد مناسب برای عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

 میزان انعطاف و حالت ارتجاعی پوست فرد است. میزان انعطاف پوست در افراد مختلف متفاوت است. اگر پوست انعطاف کافی نداشته باشد، بعد از عمل نمی تواند به حالت اولیه خود بازگردد و این آغاز یک مشکل جدید است. لازم به ذکر است که پزشک شما پزشک حاذقی باشد و خصوصیات بهترین جراح لیپوماتیک در تهران را دارا باشد و با معاینه شما متوجه میزان انعطاف پوستتان خواهد شد.

توجه به این نکته نیز ضروری است که با افزایش سن میزان کلاژن پوست کاهش می یابد. این کاهش کلاژن موجب کاهش انعطاف و حالت ارتجاعی پوست می شود. در نتیجه ممکن است موجب شود که فرد به نتیجه مورد انتظار خود دست نیابد. به همین خاطر رعایت محدوده سنی مناسب برای انجام این عمل نیز نکته ای ضروری است.

افراد هدف برای انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها در واقع کسانی هستند که انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب نتوانسته است چربی های اضافی ذخیره شده در زیر پوست شکم و پهلو هایشان را از بین ببرد. در این صورت عمل لیپوماتیک با حذف این چربی های اضافی، به فرد برای دستیابی به اندامی زیباتر کمک می کند.

شماره تماس : 09925131966

بیشتر بدانید : خصوصیات بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران

افرادی که عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها برای آنها مناسب نیست:

لیپوماتیک شکم و پهلو ها

  1. عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها برای افراد مبتلا به بیماری های خاص انتخاب مناسبی نیست. تعدادی از این بیماری ها عبارتند از: بیماری های قلبی و فشار خون، اختلالات انعقادی، بیماری های ریوی، بیماری های سیستم ایمنی، هموفیلی و…
  2. عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند یا به چاقی بی رویه مبتلا هستند، کمکی نمی کند. چرا که برداشتن بیش از سه و نیم کیلو از چربی های بدن، سلامتی فرد را تهدید می کند. در واقع عمل لیپوماتیک نمی تواند تمام قسمت های بدن شما را لاغر کند. برای این کار نیاز به جراحی اسلیو معده دارید.
  3. افرادی که داروی خاصی مصرف می کنند، باید این موضوع را با پزشک جراح مرتبط در میان بگذارند. برخی داروها مثل آسپرین احتمال ایجاد خونریزی در حین عمل را افزایش می دهند.
  4. کسانی که پوستشان انعطاف و حالت ارتجاعی کافی ندارد، برای انجام عمل لیپوماتیک مناسب نیستند. در برخی از افراد به طور ژنتیکی انعطاف پوست کمتر از سایرین است. البته افزایش سن نیز سبب کاهش حالت ارتجاعی پوست می شود. در هر دو صورت زمانی که انعطاف پوست کم باشد، بعد از عمل نمی تواند به حالت اولیه خود بازگردد. این امر موجب می شود فرد نتیجه خوبی از این عمل نگیرد

مراقبت ها و اقدامات لازم قبل از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

  • در نظر داشته باشید که در ویزیت های پیش از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها، سابقه پزشکی خود را به طور کامل با جراح درمیان بگذارید.
  • از دو هفته قبل از انجام عمل لیپوماتیک شکم و لیپوماتیک پهلوها و لیپوماتیک ران و لیپوماتیک ساق پا، از استعمال سیگار و سایر دخانیات پرهیز کنید. سیگار به سبب داشتن نیکوتین موجب اسپاسم رگ های خونی می شود. این امر بر روند عمل تاثیر منفی می گذارد.
  • از دو هفته قبل از انجام عمل لیپوماتیک از مصرف ایبوپروفن ها و آسپرین خودداری کنید.
  • میزان نمک را در رژیم غذایی خود از مدتی قبل و تا مدتی بعد از عمل کاهش دهید.
  • از دو هفته پیش از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها از مصرف دمنوش ها و داروهای گیاهی و مکمل های تقویتی خودداری کنید.
  • از دو هفته پیش از انجام عمل لیپوماتیک از مصرف الکل خودداری کنید.
  • شب قبل از عمل از نوشیدن مقدار زیاد آب پرهیز کنید.

مراقبت های روز عمل لیپوماتیک

  • از 8 تا 12 ساعت قبل از عمل باید ناشتا باشید. این کار سبب می شود پس از به هوش آمدن دچار حالت تهوع نشوید.
  • فرآیند عمل بسته به مهارت جراح و موضع عمل معمولا به مدت 2 تا 4 ساعت به طول می انجامد.
  • در روز عمل به یک همراه نیاز دارید تا در صورت لزوم به شما کمک کند.

شماره تماس : 09925131966

مراقبت های پس از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

همه عمل های جراحی به سبب ایجاد برش در بافت و ورود جسم خارجی به بدن سبب ایجاد درجاتی از درد و ناراحتی می شوند. شما نیز باید توجه داشته باشید که تحت نوعی عمل جراحی قرار گرفته اید. به همین خاطر داشتن مقداری درد و ناراحتی در موضع مورد نظر طبیعی است.

  • معمولا درد عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها طوری نیست که به دارویی قوی تر از استامینوفن نیاز داشته باشد. درد آن شبیه دردی است که پس از انجام کار سنگین با عضلات به آن دچار می شوید.
  • اثر بی حسی موضعی عمل تا 18 ساعت ادامه دارد. از 36 تا 72 ساعت بعد از عمل، فرد احساس درد و ناراحتی بیشتری دارد. معمولا شدت این درد به اندازه ای است که با استامینوفن ها کنترل می شود.
  • بعد از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها مقداری ادم و ورم در ناحیه شکم مشاهده می شود. این ورم به صورت یک برآمدگی در ناحیه شکم قابل لمس است. ورم بعد از عمل معمولا به مدت 4 تا 12 هفته وجود دارد.
  • پس از عمل باید لباس مخصوصی را که جراح به شما می دهد تا مدت مشخصی بپوشید. این لباس به پوست کمک می کند تا به حالت اولیه خود بازگردد.
  • 24 ساعت بعد از انجام عمل لیپوماتیک حمام کنید.
  • از هیچ نوع کمپرس آب سرد و گرمی برای محل عمل استفاده نکنید.
  • پس از عمل نکات تغذیه بعد از لیپوماتیک را رعایت کنید
  • معمولا 48 ساعت بعد از انجام عمل لیپوماتیک، پرواز با هواپیما مانعی ندارد.
  • تا دو هفته بعد از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها هیچ نوع ورزشی(مقاله ورزش بعد از لیپوماتیک مطالعه شود) انجام ندهید.
  • انجام ورزش شنا بعد از گذشت دو هفته از زمان انجام عمل بدون مانع است.
  • سونا و حمام آب گرم بعد از گذشت 2 ماه از زمان انجام عمل ایرادی ندارد.

دوره نقاهت بعد از انجام عمل لیپوماتیک

  • دوره نقاهت عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها 3 هفته است. معمولا بعد از گذشت 3 هفته از زمان انجام عمل می توانید به کار و زندگی روزمره خود بازگردید.
  • در دوره بعد از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها باید از نوعی گن طبی استفاده کنید. مدت زمان استفاده از این گن طبی به نظر پزشک معالج شما بستگی دارد. در مدت استفاده از گن طبی باید در تمام ساعات شبانه روز بجز زمان دوش گرفتن این گن را بپوشید.

آثار مثبت پوشیدن گن طبی

  1. کنترل ورم و کاهش آن: گن موجب وارد شدن فشار به قسمت هایی می شود که چربی از آن خارج شده است. این فشار سبب کاهش جذب مایع در این نواحی می شود. در نتیجه ورم کاهش می یابد.
  2. جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست: گن با فشار وارد کردن به شکم و پهلوها باعث جمع شدن و فشردگی بافت ها می شود. در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و به حفظ شکل اندام کمک می کند. در حقیقت اگر از گن استفاده نکنید قطعا دچار افتادگی پوست می شوید.
  3. بهبودی سریعتر زخم: فشاری که گن به اندام ها وارد می کند سبب می شود زخم ها زودتر بهبود یابند. علاوه بر این با پوشیدن گن آثار زخم ها از بین می رود.
  4. جلوگیری از بروز عفونت: فشار گن به اندام ها مانع از تجمع مایعات در زخم های فرد می شود. این کار موجب جلوگیری از بروز عفونت می شود.
  5. استفاده از گن پس از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها ضروری است اما تا زمان تعیین شده. اگر بیش از حد نیاز از گن استفاده شود، موجب احتباس مایع در حفره هایی می شود که چربی از آنها خارج شده است. همچنین بر عملکرد طبیعی مویرگ ها تاثیر می گذارد. در نتیجه با استفاده بیش از حد از گن مشکلات جدیدی برای فرد ایجاد می کند.

شماره تماس : 09925131966

عوارض احتمالی ناشی از عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها

هر عمل، دارو و به طور کلی هر چیز دیگری در کنار آثار مثبت، عوارضی نیز دارد. در جراحی لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک نیز اگرچه در مقایسه با نسل های قبلی لیپوساکشن عوارض کمتری دارد، اما به هر صورت ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. این عوارض عبارتند از:

عوارض ناشی از داروهای بیهوشی: داروهای بیهوشی در برخی افراد عوارضی از جمله سردرد، حالت تهوع و استفراغ ایجاد می کنند.

احتمال ایجاد عفونت: در هر عمل جراحی به سبب ورود جسم خارجی به بدن، احتمال عفونت بعد از لیپوماتیک  وجود دارد. به همین خاطر پس از انجام عمل لیپوماتیک برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، پزشک یک دوره آنتی بیوتیک برای فرد تجویز می کند.

به وجود آمدن ناهمواری در پوست: در برخی موارد پس از انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها، پوست صافی که مد نظر فرد بوده است، حاصل نمی شود. در برخی موارد رفع این ناهمواری ها نیاز به اقدامات ترمیمی دارد.

خطر احتباس مایع: در این عارضه مایع به قسمتی از بدن نفوذ می کند و باعث ورم پوست بعد از لیپوماتیک می شود. مهارت جراح در جلوگیری از وقوع این عارضه موثر است.

احتمال ایجاد آمبولی:  ایجاد آمبولی بعد از لیپوماتیک  در گذشته که دستگاه ها به اندازه کافی پیشرفته نبودند و جراح مهارت کافی نداشت، بیشتر بود. در این روش نیز اگر پزشک مهارت کافی برای خارج کردن سریع چربی ها از بدن فرد را نداشته باشد، احتمال ایجاد آمبولی وجود دارد. آمبولی عارضه ای بسیار جدی و کشنده است.

شماره تماس : 09925131966

جمع بندی

عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها از جمله عمل های زیبایی کم عارضه است. به همین خاطر برای کسانی که برای زیبایی اندام و ظاهر خود اهمیت ویژه ای قائل اند، انتخاب خوبی است.

این عمل برای کسانی که اضافه وزن زیادی ندارند اما از انباشته شدن چربی در ناحیه شکم و پهلوهای خود رنج می برند، نجات بخش است.

عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها برای از بین بردن چربی های جمع شده در بالای محل برش سزارین نیز نتایج خوبی از خود نشان داده است.

در مجموع اگر شرایط عمومی انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلوها را دارید و در فکر زیباسازی بیشتر اندام خود هستید، با مراجعه به غرب کلینیک، گرفتن مشاوره و انتخاب بهترین جراح ها به رویای خود جامه عمل بپوشانید

شماره تماس : 09925131966

5/5 - (1 امتیاز)

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی