غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

عوارض لیپوماتیک کدامند؟

عوارض لیپوماتیک کدامند؟

آیا عوارض لیپوماتیک حقیقی است؟ شاید عمل لیپوماتیک تنها راه لاغری و خلاص شدن از شر چاقی و عوارض مرتبط با آن نباشد، اما یکی از شناخته شده ترین و بهترین راه حل های موجود است. در بسیاری از موارد، دارو ها نه تنها کمکی به افراد برای لاغر شدن نمی کنند، بلکه ممکن است نتیجه‌ی دلخواه را برای فردی که از چاقی رنج می برد، به وجود نیاورند. اینجاست که لیپوماتیک وارد میدان رقابت می شود.

در بسیاری از صفحات در فضای مجازی، یا در بین برخی از افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند، اذعان می شود که عوارض لیپوماتیک صفر است. گاهی در برخی موارد گفته می شود که بیمار بعد از عمل لیپوماتیک نمی تواند مانند گذشته به زندگی ادامه دهد! آیا واقعا چنین است؟ در این مطلب قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم.

عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک چیست؟

روش لیپوماتیک برای رسیدن به وزن ایده آل و حذف چربی ها عملی است که بنا به نظر و دیدگاه پزشک متخصص، در آن چربی برخی نواحی بدن برداشته می شود. این نواحی عموما پهلو ها، شکم، باسن، گردن و چانه، پشت کمر و … هستند که تجمع چربی در آنها بیشتر مشاهده می شود. اینکه شما کاندید انجام این عمل زیبایی باشید یا نباشید، باید توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود.

در برخی موارد نیازی به بیهوشی کامل نیست و پزشک با انجام بی حسی موضعی، کار برداشت چربی نواحی ِمختلف بدن تان را انجام می دهد. اما آیا این عمل، فاقد عوارض است؟ قطعا خیر. اگر به عنوان کاندیدای عمل لیپوماتیک در مورد عوارض لیپوماتیک سوالی دارید، نگاهی به توضیحات زیر داشته باشید.

در انجام عمل لیپوماتیک یا پیکر تراشی، قرار است بخش اعظمی از چربی ها شما حذف شود. اگر عمل توسط فرد غیر متخصص انجام شود، بسیاری از عوارضی که در ادامه به آنها اشاره می شود، گریبان گیر شما خواهد شد. به علاوه اینکه برخی از این عوارض ممکن است هرگز رخ ندهند: مثلا افسردگی بعد از عمل. یا اینکه، شما با برخی چالش های کوچک در قالب عوارض لیپوماتیک مواجه شوید که با توجه به نظر و پیشنهادها پزشک متخصص می توانید آنها را از سر بگذرانید و به بهبودی کامل برسید. اما عوارض لیپوماتیک غیر حرفه ای چه هستند؟

چند نوع عوارض لیپوماتیک داریم؟

چند نوع عوارض لیپوماتیک داریم؟

  • عوارض ناحیه عمل و جراحات داخلی:وقتی عمل توسط متخصص انجام نشود، زخم هایی داخل بدن شکل گرفته، یا به عصب ها آسیب می رسد. در مواردی دیده شده است که افراد با لخته خون در ریه، خونریزی داخلی یا مرگ سلولی(نکروز) مواجه شوند.
  • برخی افراد نیز با توجه به شرایط بدن ِخود، دچار واکنش منفی به مواد بیهوشی می شوند. به همین خاطر، یک پزشک متخصص از قبل شرایط فیزیکی، داروهایی که بیمار مصرف می کند و سابقه پزشکی او را بررسی خواهد کرد.
  • در بسیاری از موارد، بدن شخص مجدد به حالت قبل بازمی گردد، یعنی چاقی! در این حالت فرد به احتمال زیاد به توصیه ها و مراقبت هایی که از جانب پزشک به وی شده است، توجه نکرده است. در بسیاری از موارد پیش می آید که چربی به سمت قلب یا ریه ها برود. در چنین حالتی، کاملا قابل تصور است که وضعیت شخص تا چه حد بحرانی می شود.
  • دسته‌ی بعدی عوارض لیپوماتیک مجدداً مربوط به عمل ناشنیانه‌ی حذف چربی ها توسط فرد غیر متخصص می شود. در این حالت، رگ های ناحیه‌ای که مورد عمل جراحی قرار گرفته لخته می شوند و فرد آرام به سمت مرگ خاموش سوق داده می شود. به این حالت اصطلاحا آمبولی می گویند. به عنوان مثال، در برخی از موارد چربی هایی که مورد تخریب قرار گرفته اند وارد خون می شوند و آن را مسدود می کنند.
  • در همین راستا، گاهی پیش می آید که ما شاهد شکل گیری هماتوم را در رابطه با عوارض لیپوماتیک هستیم. در این شرایط فشار خون یا سرفه های شدید، باعث می شود خونریزی در ناحیه‌ی جراحی شکل گرفته و هماتوم را به وجود آورد.
  • در اکثر موارد و در صورت عدم مراقبت درست، زخم ِجراحی عفونت می کند. این حالت، وقتی رخ می دهد که باکتری ها بتوانند وارد زخم شوند. اگر فرد دچار تب، یا تورم و درد شود، قطعا دچار عفونت پس از جراحی و عوارض لیپوماتیک شده است.
  • اگر محیط ِانجام عمل پاکیزه و استریل نباشد، ممکن است با عفونت روبرو شوید.

جهت مشاوره رایگان با غرب کلینیک می توانید با شماره09925131966 تماس حاصل فرمایید

به طور خلاصه عوارض مهم عمل های پیکرتراشی شامل موارد زیر است :

  1. ورم پوست بعد از عمل
  2. افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک
  3. افسردگی بعد از عمل
  4. عفونت بعد از عمل
  5. نکروز بعد از عمل
  6. تنگی نفس بعد از عمل

بیشتر بدانید : مزایای لیپوماتیک

آیا باید قید عمل را به خاطر عوارض لیپوماتیک را بزنیم؟

آیا باید قید عمل را به خاطر عوارض لیپوماتیک را بزنیم؟

جای نگرانی نیست! شاید با خواندن عوارض لیپوماتیک یاد شده در بالا به طور کلی قید این عمل را بزنید. اما باید دست نگه دارید. قرار نیست این اتفاقات ناگوار برای شما رخ دهد، تنها در صورتی که به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر به پزشکِ خبره در این زمینه مراجعه کنید، عوارض لیپوماتیک برای شما تنها به موارد زیر خلاصه می شود:

  • پس از پایان عمل و تاثیر داروی بی حس کننده، ممکن است کمی بدن درد (مخصوصا در ناحیه‌ی جراحی) داشته باشید که کاملاً عادی است و با مسکن هایی که پزشک تجویز می کند قابل درمان است.
  • ممکن است در ناحیه جراحی التهاب، قرمزی و تغییر رنگ پوست را مشاهده کنید. این مورد نیز کاملا عادی است، زیرا بالاخره بدن شما دستکاری شده است. این التهاب بعد از چند روز از بین خواهد رفت.
  • برخی می گویند که تجربه سوختن بافت ها را بعد از عمل لیپوماتیک داشته اند. این اتفاق وقتی رخ می دهد که متخصص و پزشک مربوط مهارتی در کنترل لوله کانولا نداشته باشد.دکتر سید عباس صفوی بهترین جراح لیپوماتیک در تهران می باشد که عوارض حین عمل ایشان صفر بوده است.

چه کنیم که درگیر عوارض لیپوماتیک نشویم؟

شما می توانید با مراجعه به مرکز بهداشتی و پزشک متخصص نه تنها دچار عوارض لیپوماتیک نشوید، بلکه از مزایای این روش بهره‌مند شوید. مزایایی مانند:

  • یکنواخت شدن بافت پوست بعد از عمل/ تغییر بافت پوست به شکل ایده آل توسط متخصص
  • با بیهوشی کامل عارضه ی درد بعد از عمل نخواهید داشت
  • خبری از تورم و ترشحات بدن نخواهد بود.
  • نیازی به بستری یک شب بعد از عمل دارید تا کامل پایش شوید
  • مراقبت های بعد از عمل آسان است: به عنوان مثال پیاده‌روی های سبک، داشتن رژیم غذایی مناسب، مصرف زیاد مایعات مانند آب، تمیز نگه داشتن محل ِجراحی تا 2 روز.
  • حتما با پزشک خود جهت ماساژور هماهنگ کنید(ماساژور با ماساژ های مخصوص خود که مخنص لیپوماتیک می باشد باعث کاهش سلولیت و یکنواخت شدن چربی بعد از لیپوماتیک می شود)
  • از کرم ها و اسپره هایی که پزشک یا مشاور شما تجویز میکند حتما مرتب استفاده نمایید

خلاصه

این بخش تکمیل کننده و ادامه‌ی توصیه های یاد شده در بالا، جهت عدم درگیری با عوارض لیپوماتیک است. اعتماد به پزشک متخصص و کاربلد کار آسانی نیست. غرب کلینیک برای ایجاد اعتماد، ارائه مشاوره و راهنمایی های بیشتر در خدمت شماست. شما می توانید با مراجعه حضوری یا برقراری تماس با ما، از هزینه، اولویت ها و مشاوره بهره‌مند شوید و با خیال آسوده پروسه‌ی پیکر تراشی اندام خود را به متخصصان ِما بسپارید

عوارض کوتاه مدت (کمتر از یک ماه) لیپوماتیک چیست؟

کبودی،بی حالی ،ترشح خون آبه که البته این عوارض در تمام روش های پیکرتراشی وجود دارد و جالب این است که در لیپوماتیک کمتر است

عوارض لیپوماتیک ماندگار هستند؟

خیر کوتاه مدت هستند
امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی