غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

راهنمای کامل عمل لیپوماتیک بازو

راهنمای کامل عمل لیپوماتیک بازو

راهنمای کامل عمل لیپوماتیک بازو

امروزه افتادگی پوست مثله لیپوماتیک که با لیپوماتیک بازو مشکل بسیاری از افراد به خصوص بسیاری از خانم ها است. این مشکل بر اعتماد به نفس فرد برای حضور در مراسم و… تاثیر منفی می گذارد. علاوه بر این بزرگی بیش از حد بازو، فرد را به هنگام خرید لباس به زحمت می اندازد.

یکی از راه های رهایی از بازوهای بزرگ و نامتناسب، عمل لیپوماتیک بازو است. این عمل بازوهایی زیبا و متناسب به شما می بخشد.

عمل لیپوماتیک بازو نیز همانند سایر انواع روش های لیپوماتیک برای افرادی با وزن به نسبت طبیعی مناسب است. یعنی این عمل برای افرادی که به چاقی بی رویه مبتلا هستند، نتیجه بخش نیست.

نکته مهم و قابل توجه در مورد این عمل این است که چربی های بازو قابلیت برگشت پذیری زیادی دارند. در نتیجه اگر پس از عمل سبک زندگی خود را تغییر ندهید و ورزش و رژیم غذایی مناسب را در برنامه زندگی خود قرار ندهید، پس از مدتی چربی به ناحیه بازوی شما باز می گردد.

عمل لیپوماتیک بازو توسط دستگاهی مدرن و مجهز انجام می شود. این دستگاه عمل خرد و ذوب کردن چربی ها را با ایجاد نوعی لرزش و ارتعاش انجام می دهد. به همین علت روش لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها مضرات کمتر و مزایای بیشتری دارد.

این عمل نیازی به ایجاد برش بزرگ ندارد. جراح با ایجاد سوراخ هایی به قطر 2 تا 5 میلی متر در بازو، لوله ای ظریف به نام کانولا را به بافت چربی زیر پوست وارد می کند. نوع کانولای مورد استفاده در عمل لیپوماتیک بازو با نوع کانولای مورد استفاده در سایر روش های لیپوماتیک متفاوت است.

کانولا پس از ورود به بافت چربی با ایجاد لرزش، ارتعاش و چرخش 360 درجه موجب ذوب چربی ها می شود. چربی های ذوب شده به درون لوله کانولا کشیده و در محفظه ای جمع آوری می شوند. این محفظه دارای هوای پرفشار است.

 مزیت های دستگاه لیپوماتیک

 مزیت های دستگاه لیپوماتیک

یکی از ویژگی های مثبت  دستگاه لیپوماتیک این است که چربی ها را با سرعت زیادی خرد و ذوب می کند. یعنی این دستگاه قادر است در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی چربی را خرد و از بدن خارج کند.

مزیت مهم دیگر دستگاه لیپوماتیک نسبت به دستگاه های قبلی این است که به سایر بافت های بدن آسیب نمی رساند. کانولا به طور اتوماتیک در بافت چربی می چرخد و به محض رسیدن به عصب، عضله و یا رگ حرکتش متوقف می شود. این کار سبب حفاظت از اعصاب، عضلات و عروق بدن فرد می شود.

یکی از ویژگی های مهم و ارزشمند این دستگاه این است که چربی ها را طوری ذوب و جمع آوری می کند که 80 درصد سلول های آن سالم باقی می مانند. این سلول های سالم را می توان به قسمت های دیگر بدن فرد تزریق کرد. قسمت هایی از بدن برای این کار کاندید می شوند، که تمایل دارید شاداب تر و یا بزرگتر شوند.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت دستگاه لیپوماتیک این است که از لیزر و امواج آسیب زا استفاده نمی کند. این ویژگی موجب می شود روش لیپوماتیک عوارض روش های قبلی را نداشته باشد.

افراد مناسب برای انجام عمل لیپوماتیک بازو

  1. عمل لیپوماتیک بازو بیشتر روی قسمت زیرین بازو انجام می شود و بازو را لاغر و سفت می کند. در این عمل بافت چربی شل شده از بازو جدا می شود. با انجام عمل لیپوماتیک بازو، در کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه خود دست می یابید.
  2. افرادی با سن 18 سال و بیشتر که از افتادگی و شل بودن بافت بازوی خود ناراضی هستند، می توانند با انجام این عمل فرمی زیبا و متناسب به بازوی خود ببخشند.
  3. این عمل برای افرادی با شاخص توده بدنی یا BMI کمتر از 30 که از بزرگی بازوهای خود ناراضی هستند، مناسب است. چرا که روش لیپوماتیک قادر به اصلاح چاقی بیش از حد و افراطی نیست و برای چاقی مفرط روش اسلیو معده توصیه می شود.
  4. کسانی که برای این عمل انتخاب می شوند باید از سلامت عمومی بدن برخوردار باشند. یعنی به بیماری هایی چون فشارخون، بیماری های قلبی، دیابت و… مبتلا نباشند. چرا که در این موارد ممکن است بدن فرد نتواند عمل لیپوماتیک را تحمل کند.
  5. خانم های بارداری که تمایل به انجام عمل لیپوماتیک بازو دارند، بهتر است حداقل 3 ماه بعد از زایمان برای انجام این عمل مراجعه کنند. چرا که برای لیپوماتیک بعد از زایمان چند ماه زمان لازم است تا پوست جمع شود و به حالت عادی خود بازگردد.

انجام عمل لیپوماتیک بازو برای چه کسانی مناسب نیست؟

انجام عمل لیپوماتیک بازو برای چه کسانی مناسب نیست؟

هر عمل جراحی در کنار فوائد، خطراتی نیز دارد. با انتخاب درست افراد برای انجام هر عمل می توان میزان این خطرات را به کمترین حد رساند. افزون بر این ممکن است نوعی عمل جراحی برای برخی از افراد نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد. بنابراین با انتخاب درست افراد برای یک عمل، می توان میزان خسارات مالی، جسمی و روحی ناشی از آن عمل را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به همین خاطر در ادامه به ذکر افراد نامناسب برای عمل لیپوماتیک بازو می پردازیم.

  1. افراد دارای بیماری های خاص برای انجام عمل لیپوماتیک بازو مناسب نیستند. این بیماری های خاص عبارتند از: بیماری های قلبی و فشار خون، دیابت، بیماری های ریوی، بیماری های سیستم ایمنی، بیماری های انعقاد خون، هموفیلی و…
  2. همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، عمل لیپوماتیک برای رفع چاقی های بی رویه و بیش از حد راه حل مناسبی به حساب نمی آید. چرا که برداشتن مقدار زیاد چربی (بیش از سه و نیم کیلو) از بدن طی عمل جراحی، حیات فرد را تهدید می کند. بنابراین افرادی که اضافه وزن زیادی دارند برای این عمل مناسب نیستند و باید اسلیو معده انجام دهند.
  3. مصرف داروهایی مانند آسپرین به سبب تاثیر بر فرایند انعقاد خون، بر روند عمل تاثیر نامطلوب می گذارد. بنابراین افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند، برای انجام این عمل مناسب نیستند.
  4. اعتیاد به الکل، سیگار و سایر مواد مخدر نیز سبب می شود فرد برای عمل لیپوماتیک انتخاب نشود.
  5. با افزایش سن و به مرور زمان، میزان کلاژن پوست کاهش می یابد و در نتیجه انعطافش کم می شود. افراد با سنین بالا که پوستشان انعطاف لازم را ندارد، برای انجام عمل لیپوماتیک بازو مناسب نیستند. چرا که بعد از عمل لیپوماتیک، پوست باید بتواند جمع شود و به حالت قبل خود باز گردد. در مقابل در صورتی که پوست فرد انعطاف لازم را نداشته باشد، پس از عمل موج دار و چروکیده می شود و نیاز به لیپوماتیک مجدد پیدا می کند.

مراقبت های پیش از عمل لیپوماتیک بازو

  • در ملاقات های پیش از عمل لیپوماتیک بازوی خود با پزشک جراحی که استاندارد های بهترین جراح لیپوماتیک در تهران را دارا می باشد، حتما همه نکات مرتبط با سابقه پزشکی خود را شرح دهید. منظور از سابقه پزشکی، عمل های جراحی گذشته شما، داروهای مصرفیتان، بیماری های خاصتان و امثال اینها است.
  • از مدتی قبل و تا مدتی بعد از عمل لیپوماتیک بازو، میزان مصرف نمک و روغن را در غذاهای خود کاهش دهید  و حتما مقاله تغذیه بعد از لیپوماتیک را مطالعه فرمایید.
  • معمولا پزشک از شما می خواهد تا از دو هفته قبل از عمل لیپوماتیک بازو از مصرف داروهایی مثل وارفارین، آسپرین، ایبوپروفن و… خودداری کنید.
  • از دو هفته قبل از انجام عمل سیگار نکشید. نیکوتین سیگار در روند عمل اختلال ایجاد می کند.
  • از دو هفته پیش از عمل از مصرف دمنوش ها و داروهای گیاهی و مکمل های تقویتی اجتناب کنید.

مراقبت های روز انجام عمل لیپوماتیک بازو

مدت زمان انجام عمل لیپوماتیک بازو معمولا 1 تا 3 ساعت است. مدت زمان انجام عمل به مهارت جراح و میزان بافت چربی درون بازوی فرد و نوع کلینیک  شما  بستگی دارد که غرب کلینیک تمام استاندارد های بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران را دارا می باشد

داشتن یک همراه در روز عمل ضروری است.

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک بازو

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک بازو

  • تا 72 ساعت بعد از انجام عمل لیپوماتیک بازو احتمال خروج خونابه و ترشحات از محل زخم وجود دارد. در این صورت باید زخم را با آب و گاز استریل پاکیزه نگاه دارید تا عفونت نکند.
  • بعد از گذشت 24 ساعت از زمان عمل، می توانید حمام کنید. در حمام بازویتان را با آب و صابون به طور ملایم شستشو دهید. از مالش و فشار آوردن به آن بپرهیزید. سپس با حوله ای تمیز آن را خشک کنید.
  • برای تسکین درد پس از جراحی لیپوماتیک بازو، باید از مسکن هایی استفاده کنید که خون را رقیق نمی کنند.
  • پس از انجام عمل لیپوماتیک بازو، پزشک به منظور جلوگیری از ابتلا به عفونت بعد از عمل، برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند. مصرف درست و به موقع این آنتی بیوتیک ضروری است تا دچار عوارض لیپوماتیک نشوید
  • در روزهای اولیه پس از عمل لیپوماتیک بازو، لباس هایی با آستین های گشاد و یا بدون آستین بپوشید. آستین تنگ با ایجاد فشار بر بازو ممکن است موجب آسیب به آن شود.
  • پس از عمل لیپوماتیک بازو، در زمان خوابیدن به گونه ای دراز بکشید که به بازوهایتان فشار و آسیبی وارد نشود.
  • در دوره نقاهت پس از عمل لیپوماتیک بازو، باید از نوعی گن طبی مخصوص استفاده کنید. پزشک شما مدت زمان استفاده از این گن را مشخص می کند. نپوشیدن گن طبی سبب شل شدن و افتادگی پوست بازو می شود.
  • در دوره نقاهت پس از عمل لیپوماتیک، میزان مصرف نمک را کاهش دهید. مصرف زیاد نمک موجب افزایش تورم می شود.
  • پس از عمل لیپوماتیک بازو، از هر زمانی که توانستید شروع به پیاده روی آرام کنید. این پیاده روی از ایجاد لخته در خون شما جلوگیری می کند.
  • ایجاد کبودی در محل لیپوماتیک طبیعی است. این کبودی ها در مدت 10 تا 20 روز خود به خود و به مرور رفع می شود.
  • نتیجه نهایی این عمل، 3 تا 4 ماه پس از عمل مشخص خواهد شد.
  • پس از عمل لیپوماتیک بازو از رفتن به استخر، سونا و… خودداری کنید. این اقدامات احتمال ایجاد عفونت را افزایش میدهد.

دوره نقاهت پس از عمل لیپوماتیک بازو

دوره نقاهت این عمل معمولا 2 تا 3 هفته است. یعنی پس از گذشت 2 تا 3 هفته می توانید کار و فعالیت قبل از عمل خود را از سر بگیرید.

فایده ی گن

گن طبی با حفظ شکل بازو و سفت نگه داشتن آن از شل و چروک شدن پوست جلوگیری می کند. به این نکته توجه کنید که اگر پس از عمل از گن طبی استفاده نکنید، بدون شک پوستتان شل و چروک خواهد شد.

گن طبی با فشار آوردن به بافت ها و حفره هایی که چربی از آن ها خارج شده است، مانع از تجمع مایع در این حفرات می شود. در نتیجه خطر ابتلا به عفونت بعد از لیپوماتیک را کاهش می دهد.

همچنین فشاری که گن به حفرات خالی شده درون بافت بازو وارد می کند، موجب می شود این بافت ها مایع بیشتری جذب نکنند. نتیجه این عمل کاهش ورم بازو است.

یکی دیگر از فواید استفاده از گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک بازو، تسریع بهبودی زخم عمل است. گن طبی موجب می شود جای زخم های عمل لیپوماتیک از بین برود.مقاله زخم بخیه بعد از لیپوماتیک مطالعه شود

نکته مهم دیگر در مورد استفاده از گن طبی، مدت زمان استفاده از آن است. مدت زمان استفاده از گن طبی توسط پزشک جراح تعیین می شود. بنابراین بیشتر از مدت تجویز شده از گن استفاده نکنید. چرا که استفاده طولانی مدت از گن بر جریان خون مویرگ های شما تاثیر منفی می گذارد و مضر است.

بیشتر بدانید : ورزش بعد از لیپوماتیک

عوارض احتمالی این عمل

عوارض احتمالی این عمل

 عمل لیپوماتیک بازو کمتر از سایر عمل های زیبایی تهاجمی است. به همین خاطر عوارض آن نیز از سایر این عمل ها کمتر است.

عوارض داروهای بیهوشی:

نکته مهم و مثبت دیگر در مورد عمل لیپوماتیک بازو، عدم نیاز آن به بیهوشی عمومی است. این عمل نیازی به بیهوشی دائمی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود. این موضوع موجب کاهش عوارض عمل می شود. چرا که بیهوشی عمومی به تنهایی عوارض بسیاری دارد. با این وجود بی حسی موضعی نیز در برخی از افراد عوارضی چون سردرد، حالت تهوع و استفراغ ایجاد می کند.

عفونت:

یکی از عوارضی که احتمال رخ دادن آن پس از هر عمل جراحی وجود دارد، عفونت است. علت این امر باز شدن بدن و ورود جسم خارجی به آن است. البته مراکز پزشکی معتبر و دارای مجوز، اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلا به عفونت پس از عمل را در دستور کار خود قرار داده اند. این اقدامات عبارتند از: استریل کردن صحیح لوازم و دستگاه های جراحی، اتاق عمل، ملحفه ها و… و همچنین تجویز یک دوره آنتی بیوتیک پس از انجام عمل. این آنتی بیوتیک همچنین از ایجاد عفونت در زخم عمل نیز جلوگیری می کند. البته خود فرد هم سهم مهمی در حفاظت از زخم دارد.

ناهمواری های پوستی:

در برخی موارد ممکن است پس از عمل لیپوماتیک بازو، ناهمواری هایی در پوست بازو ایجاد شود. در این صورت با مراجعه به پزشک خود می توانید برای رفع این ناهمواری ها اقدام کنید.

یکی از عوارض عمل لیپوماتیک بازو، از بین رفتن چربی های زیرپوستی بازو است.

آمبولی:

از دیگر عوارضی که بین همه عمل های جراحی مشترک است، احتمال ایجاد آمبولی است. آمبولی بعد از لیپوماتیک ممکن است در اثر راه یافتن ذره ای چربی به درون عروق رخ بدهد. همچنین ممکن است یک لخته کوچک خون درون عروق ایجاد شود و با حرکت و گیر کردن در منطقه حساسی مانند ریه موجب ایجاد آمبولی شود.

البته امروزه به سبب پیشرفته بودن دستگاه های لیپوماتیک احتمال ایجاد آمبولی نسبت به گذشته کمتر شده است. همچنین اگر جراح مهارت کافی برای خروج سریع چربی های ذوب شده از بدن فرد را داشته باشد ، خطر آمبولی بسیار کاهش می یابد.

جمع بندی

در دنیای ماشینی امروز افراد بسیاری از انباشته شدن چربی در قسمت هایی از بدنشان احساس ناراحتی می کنند. بسیاری از این افراد با انجام ورزش نیز به اندام متناسب مورد نظرشان دست نیافته اند.علاوه بر ورزش به صورت عادی ورزش بعد از لیپوماتیک شدیدا توصیه می شود.برخی از این افراد از داشتن بازوهای بزرگ رنج می برند. در واقع داشتن بازوی بزرگ از اعتماد به نفس آنها کاسته است.

عمل لیپوماتیک بازو برای این افراد راه حلی سریع، مناسب و کم عارضه است. این عمل برای کسانی که علی رغم داشتن شاخص توده بدنی کمتر از 30، بازوهای بزرگی دارند نجات بخش است.

اگر شما نیز شرایط و قصد انجام این عمل را دارید، می توانید با مراجعه به غرب کلینیک و انتخاب بهترین جراحان زیبایی به اندام رویایی خود دست یابید. این کلینیک با ارائه بهترین خدمات در زمینه لیپوماتیک بازو، شما را در راه رسیدن به آرزویتان یاری می کند

Warning: Illegal string offset 'opt-group-1' in /home/gharbcli/domains/gharbclinic.com/public_html/wp-content/plugins/faq-schema-ultimate/public/class-faq-schema-ultimate-public-shortcode.php on line 110 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/gharbcli/domains/gharbclinic.com/public_html/wp-content/plugins/faq-schema-ultimate/public/class-faq-schema-ultimate-public-shortcode.php on line 110
امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی