غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک

درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک چگونه است؟

ما در این مقاله در مورد درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک میخواهیم با شما صحبت کنیم و همانطور که در بخش قبلی مقاله گفته شد، عمل جراحی لیپوماتیک دارای عوارض لیپوماتیک مختلف و گوناگونی می باشد. تعداد و میزان وجود این عوارض در بدن فرد زیباجو در بسیاری از موارد وابسته به کیفیت کار پزشک جراح می باشد.

از مهم ترین عوارض این عمل جراحی می توان به حالت تهوع، درد در ناحیه آسیب دیده، احساس ضعف و سرگیجه، خارش در محل انجام عمل جراحی، تنگی نفس و … اشاره کرد. دقت داشته باشید که برخی از این موارد می توانند از عوارض کلی تری نظیر آمبولی بعد از لیپوماتیک  منشا بگیرند. به عنوان مثال تنگی نفس بعد از لیپوماتیک با دستگاه لیپوماتیک یکی از عوارضی می باشد که افراد مبتلا به آمبولی ریوی با آن مواجه می شوند. در نتیجه به شما توصیه می کنیم همواره از مراکز درمانی تخصصی و پزشکان مجرب یا بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران برای انجام این مدل جراحی ها کمک بگیرید.  در ادامه با آمبولی ریوی و درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک بیشتر آشنا می شویم.

چه زمانی با تنگی نفس بعد از لیپوماتیک مواجه می شویم؟

درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک

تنگی نفس می تواند به تنهایی در لیست عوارض جراحی لیپوماتیک قرار بگیرد. اما در اکثر مواقع این عارضه به علت مبتلا شدن فرد زیباجو به آمبولی ریه به وجود می آید. آمبولی ریوی شامل مواردی نظیر تنگی نفس ناگهانی، درد در ناحیه قفسه سینه، سرفه و … می شود. آمبولی ریوی در اغلب موارد به علت لخته شدن خون بیمار به وجود می آید و در لیست بیماری های خطرناک قرار می گیرد. با این حال اگر به موقع شناسایی شود، قابل درمان می باشد. در نتیجه به طور کلی درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و همواره باید آن را جدی بگیرید.

اهمیت درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک :

وقتی یک لخته خون از ریه یا نقاط دیگر بدن حرکت کرده و از طریق جریان خون به رگ های خونی ریه برسد با تنگی نفس بعد از لیپوماتیک یا آمبولی ریوی مواجه می شوید. قرار گیری این لخته خون در رگ های خونی ریه سبب می شود تا جریان خون منتهی به ریه کاهش یافته و سطح اکسیژن خون افت کند.

این بیماری اگر به سرعت شناسایی و درمان شود، هیچ مشکل جدی و قابل توجهی برای بیمار به همراه نخواهد داشت. اما اگر از کنار این عارضه بسیار مهم به راحتی عبور کنید، ممکن است با عوارض و مشکلات بسیار قابل توجهی رو به رو شوید. تنگی نفس و آمبولی ریوی بعد از لیپوماتیک در مواردی می تواند به خودی خود درمان شده و در برخی موارد باعث مرگ بیماران شود. در نتیجه درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد.

روش های درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک

درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک

درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک با کمک روش های مختلفی امکان‌پذیر می باشد. اگر میزان تنگی نفس بیمار بعد از جراحی پایین یا نسبتا ناچیز باشد، این مشکل را می توان با کمک برخی مواد غذایی و تمرین های هوازی حل نمود به مقاله ورزش بعد از لیپوماتیک مراجعه شود.

اما اگر تنگی نفس بیماران به میزان قابل توجهی رسیده باشد، باید به سراغ استفاده از دارو های مرتبط با این مشکل بروند. نوشیدن آب، عدم مصرف مواد غذایی پرکالری و به طور کلی آموزش  تغذیه بعد از لیپوماتیک را حتما مطالعه کنید و همچنین انجام حرکت هوازی سبک و … از مهم ترین مواردی می باشند که می توانید برای درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک از آنها کمک بگیرید.

دقت داشته باشید که حرکات هوازی انجام شده بعد از جراحی باید کاملا تحت نظر بهترین جراح لیپوماتیک در تهران دکتر سید عباس صفوی  انجام شود. در نتیجه به هیچ عنوان بدون هماهنگی با پزشک معالج خود به سراغ انجام فعالیت های هوازی و سایر فعالیت های ورزشی نروید.

چه عواملی احتمال مبتلا شدن به تنگی نفس بعد از لیپوماتیک را بالا می برند ؟

درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک

عوامل مختلف و متنوعی نظیر اضافه وزن فرد زیباجو، مصرف یا عدم مصرف دخانیات، مصرف مواد الکلی، ابتلا به بیماری های تنفسی، اضافه وزن و چاقی، مهارت پزشک جراح و … بر روی احتمال ابتلا به تنگی نفس بعد از لیپوماتیک تاثیر می گذارند. به شما توصیه می کنیم حدود سه هفته قبل از انجام این عمل جراحی مصرف سیگار، سایر دخانیات، نوشیدنی های الکی و … را به طور کامل کنار بگذارید.

این کار به شما کمک می کند تا عمل جراحی موفقیت آمیز تری داشته باشید و با عوارضی همچون تنگی نفس رو به رو نشوید. لازم به ذکر است که درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک برای افرادی که موارد ذکر شده را مصرف می کنند، بسیار سخت‌تر و دشوار تر می باشد.

بیشتر بدانید : انواع روش های لیپوماتیک

نتیجه گیری :

در انتها به این نتیجه می رسیم که مزایای لیپوماتیک بسیارفراوان تر از عوارض لیپوماتیک می باشد اما لازم دانستیم تا از تمامی عوارض لیپوماتیک هرچند احتمال کم شما را آگاه سازیم مانند تنگی نفس.

تنگی نفس بعد از لیپوماتیک تحت تاثیر مواردی همچون مهارت پزشک جراح، متخصص کادر درمانی و … می باشد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم برای انجام عمل جراحی لیپوماتیک همواره به سراغ کلینیک های تخصصی و با سابقه فعال در این عرصه بروید. غرب کلینیک یکی از مراکز تخصصی فعال در حوزه انجام عمل های زیبایی مختلف می باشد که می توانید برای انجام جراحی لیپوماتیک به آن مراجعه فرمایید. این کلینیک تخصصی همواره از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی، به روز ترین متد های جراحی و کادری مجرب و متخصص برای رسیدگی به امور مراجعه کنندگان خود استفاده می کند.برای اطلاع از قیمت لیپوماتیک در تهران کلیک کنید

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه درمان تنگی نفس بعد از لیپوماتیک به دست آورده باشید.

امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی