غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

آمبولی بعد از لیپوماتیک

آمبولی بعد از لیپوماتیک

در این مقاله به بررسی بیماری آمبولی بعد از لیپوماتیک خواهیم پرداخت و شما را با تمامی نکات مرتبط با آن آشنا می کنیم.آمبولی در واقع به معنی حرکت یک ماده در جریان خون، به شکل گاز یا جامد می باشد. از شایع ترین مدل های این بیماری می توان به آمبولی لخته های خون، آمبولی هوا، چربی و … اشاره کرد. این بیماری در صورت بروز می تواند باعث مسدود شدن برخی از شریان های داخلی بدن شده و نارسایی های مختلفی را در فرد بیمار ایجاد کند.

امروزه بسیاری از افراد جامعه به دلیل ترس از مبتلا شدن به آمبولی بعد از لیپوماتیک، از انجام این عمل خودداری می کنند. ما در این مقاله شما را با تمام نکات و بخش های مرتبط با این بیماری، نحوه درمان، جلوگیری و … آشنا خواهیم کرد. در نتیجه برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آمبولی بعد از لیپوماتیک و نکات مرتبط با آن، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

احتمال ابتلا به آمبولی بعد از عمل لیپوماتیک چقدر است ؟

احتمال ابتلا به آمبولی بعد از عمل لیپوماتیک چقدر است ؟

عمل لیپوماتیک یکی از عمل های رایج زیبایی می باشد که به منظور کاهش وزن و زیبایی اندام انجام می گیرد. امروزه بسیاری از افراد جامعه که قصد دارند بدون ورزش، رژیم غذایی و … به اندام ایده آل خود دست پیدا کنند، به سراغ انجام این عمل  زیبایی می روند. دقت داشته باشید که احتمال مبتلا شدن به بیماری آمبولی بعد از لیپوماتیک وجود دارد. زیرا در حین انجام این عمل جراحی، بافت های چربی توسط کانولا از بدن استخراج می گردند.

با این حال ممکن است که مقداری از بافت چربی، درون شریان های آسیب دیده در حین جراحی باقی بمانند و به مرور زمان خشک شده و بیماری آمبولی را به همراه داشته باشند. ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از اتمام عمل جراحی، بهترین زمان ممکن برای مبتلا شدن به آمبولی بعد از لیپوماتیک می باشد. در نتیجه مراقبت بعد از انجام عمل لیپوماتیک را به شدت جدی بگیرید.

البته که مبتلا شدن به آمبولی فقط مختص لیپوماتیک نیست و در همه جراحی ها و روش ها که با چربی های شما سرکار داشته باشند ریسک بالا می باشد از جمله لیپوویزر،لیپولیزر،لیپوساکشن کلاسیک،دستگاه پال اما طبق تحقیقات دستگاه لیپوماتیک نسبت به دستگاه های دیگر کم ریسک تر و بی خطر تر می باشد.

بهترین مرکز لیپوماتیک تهران کجاست؟

جلوگیری از مبتلا شدن به آمبولی بعد از اتمام عمل لیپوماتیک :

بهترین روش برای جلوگیری از مبتلا شدن به آمبولی بعد از لیپوماتیک، مراجعه به کلینیک های تخصصی و مراجع درمانی با سابقه می باشد. زیرا برخی عوامل نظیر عدم توجه پزشک معالج به اصول کاری، عدم معاینه صحیح پزشک و … تاثیر بسیار چشمگیری بر روی مبتلا شدن یا عدم ابتلا به این بیماری می گذارند. انتخاب یک کلینیک تخصصی همراه با پزشکان مجرب و متخصص می تواند یک عمل موفقیت آمیز را برای شما به همراه داشته باشد.

دقت داشته باشید که برخی بیماری های مزمن می توانند باعث به وجود آمدن آمبولی بعد از لیپوماتیک شوند. به شما توصیه می کنیم قبل از انجام عمل جراحی، لیست کاملی از بیماری های خود را در اختیار پزشک قرار دهید تا با عوارضی مثل آمبولی و … مواجه نشوید.بهترین جراح لیپوماتیک در تهران باید شمارا از همه نظر مورد بررسی قرار دهد.دکتر سید عباس صفوی بسیار به سلامتی بیمار اهمیت میدهند و اولویت ایشان سلامتی بیماران میباشد

علائم مبتلا شدن به آمبولی بعد از جراحی لیپوماتیک

علائم مبتلا شدن به آمبولی بعد از جراحی لیپوماتیک

همانطور که در بخش های قبلی مقاله گفته شد،‌آمبولی دارای انواع مختلفی می باشد. علائم آمبولی نیز وابسته به نوع خاصی از بیماری می باشد که فرد به آن مبتلا شده است. به عنوان مثال افرادی که به آمبولی ریوی مبتلا شده اند با علائمی مثل درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی نفس، سرفه، احساس سرگیجه و … رو به رو می شوند.

اما به طور کلی اگر به دنبال علائم آمبولی بعد از لیپوماتیک می باشید باید به مواردی همچون تورم و حساسیت، نفس زدن، درد در پا، پوست گرم در ناحیه خاصی از بدن، درد شدید در منطقه آسیب دیده، تورم و … توجه ویژه ای داشته باشید.

دقت داشته باشید که اگر بیماری به سرعت و در زمان مناسب شناسایی شود، می توان آن را به راحتی درمان کرد.  اما اگر درمان این بیماری جدی گرفته نشود، فرد بیمار در ادامه با مشکلات و عوارض پزشکی بسیار زیاد و غیرقابل جبرانی رو به رو خواهد شد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم بررسی های لازم برای شناسایی این بیماری بعد از انجام عمل جراحی را به شدت جدی بگیرید.البته که مزایا لیپوماتیک بسیار بیشتر میباشد اما ما سعی کردیم که تمام ابعاد این عمل را نشان دهیم

نحوه درمان آمبولی بعد از لیپوماتیک

نحوه درمان آمبولی بعد از لیپوماتیک 

درمان آمبولی بعد از لیپوماتیک وابسته به نوع بیماری (چیزی که باعث انسداد شریان های بدن شده است)، مکان انسداد و … می باشد. در برخی موارد برای درمانی آمبولی بعد از عمل لیپوماتیک باید به سراغ انجام عمل جراحی آمبولکتومی بروید. در این عمل یک برش در شریان آسیب دیده ایجاد می کنند و در ادامه جسم خارجی که باعث انسداد شده است را از آن خارج می کنند.

در مواردی ممکن است این بیماری با کمک دارو برطرف شود. به عنوان مثال در برخی موارد از داروهای ضد انعقاد خون نظیر وارفارین، هپارین، آسپرین و … برای درمان آمبولی بعد از لیپوماتیک استفاده می گردد.

چه دارویی های برای درمان آمبولی مورد استفاده قرار می گیرند ؟

همانطور که در بخش قبلی مقاله گفته شد، درمان آمبولی وابسته به پارامتر های متفاوتی می باشد. در مرحله اول علت و نوع آمبولی شناسایی شده و در ادامه به سراغ درمان ان می رویم. دارو هایی که برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می گیرند وابسته به علت، شدت آمبولی و به دستور پزشک معالج تجویز می شوند.

برخی دارو ها مثل وارفارین و هپارین برای رقیق کردن و برخی دیگر مثل آسپرین برای جلوگیری از تشکیل لخته های جدید مصرف می شوند. به علاوه معمولا از دارو های آرامبخش و تسکین دهنده نیز برای بیمارانی که به آمبولی بعد از لیپوماتیک مبتلا شده اند استفاده می گردد.

خلاصه

در انتها به این نتیجه میرسیم که آمبولی بعد از لیپوماتیک یک بیماری بسیار جدی بوده که با مراجعه به کلینیک های تخصصی و مجرب می توان از بروز آن جلوگیری نمایید. این بیماری می تواند عوارض بسیار جدی و ناخوشایندی را برای فرد بیماری به همراه داشته باشد.

غرب کلینیک یکی از تخصصی ترین و با سابقه ترین کلینیک های فعال در حوزه انجام جراحی های زیبایی می باشد که می توانید برای انجام عمل لیپوماتیک و سایر عمل های زیبایی مدنظر خود به ایشان مراجعه فرمایید و برای اطلاع از هزینه لیپوماتیک در تهران کلیک کنید. این کلینیک از پیشرفته‌ترین تجهیزات، کادری بسیار مجرب و حرفه ای و … برای رسیدگی به امور تمام مراجعه کنندگان خود استفاده می کند.

امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی