غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

زخم بخیه بعد از لیپوماتیک

زخم بخیه بعد از لیپوماتیک

جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک  موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم، عمل پیکرتراشی یا لیپوماتیک استرس هایی را در داوطلبان ایجاد می کند. یکی از عمده ترین این تشویش ها ایجاد جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک و دوام آن بر روی پوست می باشد. همانطور که می‌دانید این عمل جراحی یک عمل زیبایی کم تهاجمی به شمار می آید و با ایجاد برش همراه خواهد بود.

جای بخیه این عمل می تواند روی پوست بعضی اشخاص ایجاد شود. اگرچه مقدار دوام آن بر روی پوست اشخاص متمایز بوده و به فاکتور های متنوعی بستگی دارد. من جمله این موارد می توان به تبحر و تخصص متخصص در انجام بخیه ها، تجهیز بودن مرکز درمانی به لوازم به روز، نوع پوست، سن بیمار و … اشاره کرد.

آیا جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک حتمی است؟

زخم بخیه بعد از لیپوماتیک

سوالی که ممکن است ذهن هر کسی را به خود مشغول کند این است. آیا جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک حتمی است؟ به جا ماند جای زخم یکی از ناخوشایند ترین علائمی است که امکان دارد بعد از هر عمل و یا مبادرتی که برای معالجه یا زیبایی صورت می گیرد، رخ دهد.

همواره جای زخم بخیه حاصل از عمل های زیبایی که در آن تیغ بکار می برند تا مدت ها یا حتی به صورت دائم باقی می ماند. این جای زخم سبب زشت شدن ظاهر پوست می شود. برای اشخاص بسیاری این علائم سبب ناراحتی آنها می شود.

بدین جهت به جا ماندن جای زخم بخیه بعد از پیکرتراشی برای این گروه از اشخاص حائز اهمیت است. پیکرتراشی یکی از عمل های جراحی زیبایی کم تهاجمی در جهان می باشد. در آن متخصص پس از بازشناسی قسمت مناسب برای برداشتن چربی چند شکاف به طول ۳ میلی‌متر در بدن ایجاد می کند. بدین صورت می توان به آسانی لوله کانولا را درون بافت چربی فرد فرو نمود و چربی را تخلیه نمود.

در این صورت با ملاحظه به شیوه انجام پیکر تراشی، بعد از اتمام جراحی، فقط چند شکاف ریز روی بدن به وجود می آید. معمولا قابل مشاهده نیستند و به آسانی می توان آن را از دید دیگران محو نمود. اگر عمل به صورت صحیحی انجام نگرفته باشد یا مواظبت های لازم صورت نگرفته باشد، امکان دارد اسکار هایی در محل شکاف ها ایجاد شود. در غیر این صورت بایستی به فکر روش هایی برای درمان اسکار ها باشید.

بیشتر بدانید: مزایای لیپوماتیک

روش های کاهش جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک

نکات مراقبتی بسیاری وجود دارد که با توجه به آنها می توان عوارض جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک را تا حد چشمگیری کاهش داد. عمده ترین آنها شامل موارد زیر می باشند:

به‌کارگیری گن طبی/ رفع جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک

یکی از عمده ترین مواردی که به التیام هر چه سریع تر، کم کردن التهاب و کاهش جای زخم بخیه کمک بسزایی می کند، به‌کارگیری گن طبی می باشد. به‌کارگیری از این محصول تقریبا ۴ تا ۶ هفته پس از پیکر تراشی می باشد. این گن ها در تمام شرایط به جز حمام کردن باید بکار برده شوند.به‌کارگیریی از این محصول به علت نوع کارکرد و فشرده سازی ناحیه جراحی افزون بر کاهش جای زخم و التهاب به کانتور بدن هم کمک می کند.

نحوه درست خوابیدن

نحوه خواب یکی عمده ترین روش مراقبتی جهت کاهش جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک می باشد. نحوه خواب پس از پیکرتراشی خیلی در التیام جای زخم نقش دارد. جهت خواب خوب و کم کردن فشار روی قسمت جراحی شده پیشنهاد می شود که از خوابیدن روی شکم یا بخش های جراحی شده اجتناب نمایید. در این صورت بهتر است طاق باز بخوابید.

پرهیز از عوامل بیرونی حساسیت زا برای پوست

شنا، حمام آفتاب و به‌کارگیری دستگاه برنزه، پوست را خیلی حساس تر می کند و این مسئله سبب می شود جای زخم بخیه به صورت صحیحی التیام پیدا نکند. یا اینکه بعدا رنگ آن تیره‌تر از پوست به چشم آید. در این صورت پیشنهاد می شود تا وقتی که متخصص به شما اجازه نداده است از این عوامل استفاده نکنید.

کم کردن فعالیت های ورزشی و کاری برای بازه زمانی مشخص

بدون تجویز پزشک نباید به هیچ عنوان دست به انجام امور و ورزش های سنگین که سبب جریان خون بیشتر و ضربان قلب بیشتر می شوند، زد. چرا که امکان خونریزی جای زخم و تورم را افزایش می دهد.پس بهتر است ورزش را حدود سه هفته به تاخیر بیندازیم تا از عوارض احتمالی آن دوری کنیم

رعایت رژیم غذایی سالم برای رفع جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک

قرار دادن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی از ضروریات می باشد. چرا که این مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به بازسازی فوری زخم کمک بسزایی می کند. همچنین بایستی هر روز آب بیشتری استفاده کنید تا خونرسانی را تقویت بخشید. این موضوع سرعت التیام جای زخم بخیه را افزایش می دهد.

دقت در تعیین پزشک و مرکز درمانی

یکی دیگر از عمده ترین روش مراقبتی جهت کاهش جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک دقت در انتخاب پزشک و مرکز زیبایی است. هر چقدر تبحر متخصص در برش پوست بیشتر باشد بی شک جای زخم بخیه کمتر قابل مشاهده است. همچنین خود زخم هم خیلی فوری التیام می یابد. مرکز درمانی انتخابی هم بایستی دربردارنده فضایی استاندارد و لوازم به روز باشد تا از اعمال هرگونه عوارض پس از پیکر تراشی پیشگیری نماید.غرب کلینیک افتخار دارد تمام استاندارد های بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران را داشته باشد

چه روش هایی در تسریع التیام جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک مؤثر هستند؟

زخم بخیه بعد از لیپوماتیک

معمولا یکی از پرسش هایی که امکان دارد برای شما پیش آید این است آیا راهکاریی جهت تسریع فرایند بهبودی جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک وجود دارند یا خیر؟ برای جواب به این پرسش ضروری است بدانید که شیوه های متنوعی جهت برطرف نمودن جای زخم این جراحی وجود دارد. بعضی از رایج ترین روش های برطرف نمودن جای زخم بخیه پس از پیکرتراشی عبارتند از:

  • مراقبت های اولیه هنگام بازسازی زخم جهت پیشگیری از ایجاد اسکار
  • به‌کارگیری شیوه های استاندارد برطرف نمودن زخم در صورت ایجاد اسکار
  • به‌کارگیری لیزر
  • استفاده از لایه بردار ها
  • به‌کارگیریی جراحی ترمیمی

جای زخم بخیه بعد از جراحی پیکرتراشی و عوارض دیگر روش ها

زخم بخیه بعد از لیپوماتیک

در حقیقت تنها اثر و عارضه ای که در روش نوین پیکر تراشی رفع شده است جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک نیست. بلکه خیلی از مسائل، مشکلات و ایرادات دیگر که امکان تهدید مراجعه کنندگان به وسیله آن ها وجود داشته هم رفع شده است. این روش به دلیل کم تهاجمی بودن عارضه چندانی نخواهد داست.

خطرات و عوارض ناشی از بیهوشی کامل یا بیهوشی عمومی که در دیگر متد ها نظیر لیپوساکشن وجود دارد در عمل جراحی لیپوماتیک به صورت کاملی رفع شده است.

جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک خیلی معمولی و جزئی می باشد. اما در لیپوساکشن ریسک بالایی دارد که به دلیل عدم تبحر و احتیاط لازم جراح متخصص، درجات بیشتری از سوختگی پوست و بروز اسکار ناشی از آن دیده می شود. در نهایت بعد از انجام عمل جراحی به جای اینکه مراجعه کننده پوستی صاف و جذاب داشته باشد با پوستی ناصاف که دستخوش سوختگی شده است، روبرو خواهد شد.

شما میتوانید جهت مشاوره رایگان با شماره 09925131966 تماس بگیرید

آیا جای زخم بخیه پس از پیکر تراشی در همه اشخاص بروز می کند؟

ایجاد جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک همانند هر نوع عمل دیگر یک امر کاملا طبیعی به حساب می آید. نمی توان آن را مشکل نامید. در حقیقت جای زخم بخیه بخش نرمالی از پروسه این نوع جراحی است. فقط هنگامی می توان از آن به عنوان مشکل یاد کرد که به علت خطای جراح، وضعیتی غیر عادی به خود گرفته باشد.  بروز این زخم ها از عوارض کاملا طبیعی این جراحی می باشند.دکتر سید عباس صفوی بهترین جراح لیپوماتیک در تهران با آمار رضایتمندی بالای 96 درصدی توانسته اند عوارض این عمل را به حداقل برسانند.

مدت زمان لازم جهت رفع جای زخم بخیه بعد از عمل پیکر تراشی

همانطور که می‌دانید مدت زمان لازم جهت رفع جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک در بدن یک بیمار نسبت به بدن شخصی دیگر کاملا متمایز است. به عنوان مثال امکان دارد نشانه های زخم در بدن یک شخص پس از ۱ ماه به صورت کامل از بین برود. ولی در فرد دیگری تا چند ماه پس از انجام جراحی این آثار باقی بماند. همچنین مدت زمان لازم جهت رفع جای بخیه بعد از لیپوماتیک امکان دارد به موارد زیر هم بستگی داشته باشد و مدت زمان التیام آنها را تحت الشعاع قرار دهد؛

در حقیقت هر چه به نکات مراقبتی لازم دقت نمایید امکان برطرف شدن آثار زخم بخیه هم به مراتب بیشتر خواهد شد.

خلاصه

در نتیجه چنانچه در خصوص انجام جراحی پیکرتراشی تصمیم آخر خود را گرفته اید بهتر است نگران جای زخم بخیه بعد از لیپوماتیک نباشید. چرا که دقت و رعایت نکات مهم مراقبتی به شخص یاری رسانده تا هر چه زودتر جای آن التیام یابد. استفاده از دارو های تجویز شده توسط پزشک، قرار نگرفتن در برابر نور شدید آفتاب، استفاده از گن طبی، شیوه درست خوابیدن من جمله نکات مراقبتی در این حیطه می باشند.

به منظور اینکه جای زخم پس از جراحی پیکر تراشی زودتر التیام یابد به تعیین درست کلینیک و پزشک متبحر بپردازید. همچنین به همه نکاتی که در جلسه های مشاوره جهت دوره نقاهت پیشنهاد می شوند عمل کنید.

مدت زمان لازم جهت برطرف نمودن جای زخم بخیه این نوع عمل به عوامل متنوع چون سن بیمار، وضعیت تندرستی بیمار و میزان رسیدگی های لازم بستگی دارد. اگر به همه نکات مهم مراقبتی توجه نمایید احتمال رفع جای زخم هم وجود دارد.برای اطلاع از هزینه لیپوماتیک در تهران کلیک کنید

آیا جای زخم بخیه پس از پیکر تراشی در همه اشخاص بروز می کند؟

بله و با رعایت کردن مواردی که توسط پزشک گفته میشود کامل از بین خواهد رفت

مدت زمان لازم جهت رفع جای زخم بخیه بعد از عمل پیکر تراشی؟

یک ماه
امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی