غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

کاهش وزن قبل از بارداری

کاهش وزن قبل از بارداری

یکی از موارد جدیدی که برای دوران بارداری جدیدا مطرح است کاهش وزن قبل از بارداری برای سلامتی نوزاد می باشد. اما این کاهش وزن تا چه حد میتواند بر این موضوع مؤثر باشد جای بحث دارد. شکی در این نیست که چاقی و اضافه وزن یک بیماری مزمن به حساب می آید که معمولا با لیپوماتیک و اسلیو معده برطرف می شود و توصیه می شود از قرص های کاهش وزن به دلیل عوارض داروهای لاغری استفاده نکنید ولی در دوران بارداری که بدن مادر در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد باید این کاهش وزن با احتیاط و حساب شده صورت پذیرد.

کاهش وزن قبل از بارداری در صورتی که صورت نگیرد چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

کاهش وزن قبل از بارداری در صورتی که صورت نگیرد چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

در دوران بارداری وضعیت فیزیولوژیک بدن مادر کاملا متفاوت می شود. سیستم ایمنی در ضعیف ترین حالت ممکن قرار می گیرد. به همین دلیل باید از مواردی که برای جنین و مادر به عنوان ریسک فاکتور محسوب می شود دوری کنیم.

  1. کاهش وزن قبل از بارداری اگر انجام نشود باعث افزایش ریسک سقط جنین می شود. چربی تجمع یافته در لگن و اطراف رحم باعث ایجاد این خطر خواهد شد.
  2. ریسک افزایش تولد نوزاد های مرده: تحقیقات نشان داده است که در مادرانی که کاهش وزن قبل از بارداری نداشته اند و چاق هستند به صورت قابل توجهی تعداد نوزاد های مرده به دنیا آمده بیشتر می باشد.
  3. بارداری ناموفق: افزایش چربی در ناحیه بطنی یه ویژه در اطراف تخمدان باعث شکست حاملگی و لقاح می شود. این مورد به ویژه در زوجینی که دچار مشکل در بچه دار شدن هستند بیشتر خود را نشان میدهد.
  4. بانوانی که بدون کاهش وزن قبل از بارداری حامله می شوند با درصد بالایی دچار دیابت بعد از بارداری خواهند شد. دیابت یک بیماری مزمن بوده و طول درمان آن بسیار می تواند طولانی و طاقت فرسا باشد.اگر قصد لاغری داشتید توصیه می شود مقاله ارتباط دیابت یا قند خون و عمل لیپوماتیک را حتما مطالعه کنید.
  5. کاهش وزن قبل از بارداری مانع فشار خون بالا در مادران می شود: یکی از مهمترین ریسک فاکتور ها در دوران حاملگی داشتن فشار خون بالا می باشد. با کاهش وزن بدن با درصد قابل توجهی این عارضه کاهش می یابد.
  6. مشکلات قلبی و عروقی: داشتن وزن بالا نه تنها در این مورد بلکه در تمام دوران زندگی افراد باعث مشکلات قلبی و عروقی می شود. گرفتگی عروق مشکلات در عضله قلب همگی می تواند در اثر چاقی ایجاد شود. این مشکلات در دوران بارداری دوچندان خواهد شد.
  7. ایجاد آپنه خواب: در مادرانی که در دوران حاملگی وزن بیشتری دارند اختلالات خواب و موارد خطرناکی مانند: آپنه نیز بیشتر ایجاد می شود.

بیشتر بدانید : لیپوماتیک بعد از زایمان

برای کاهش وزن قبل از بارداری چه کارهایی بایستی انجام دهیم؟

برای کاهش وزن قبل از بارداری چه کارهایی بایستی انجام دهیم؟

برای اینکه یک BMI ایده آل برای  بارداری داشته باشید باید با یک پزشک متخصص تغذیه زنان و زایمان و یا با بهترین جراح لیپوماتیک در تهران مشاوره داشته باشید.بهترین جراح لیپوماتیک را می توانید در بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران بیابید. همچنین با رعایت موارد زیر می توانید به این مهم دست یابید:

  1. برای کاهش وزن قبل از بارداری یکی از مهمترین موارد داشتن یک رژیم غذایی سالم و کم چربی می باشد. تغذیه مناسب و سالم که بتواند تمامی نیاز های بدن را تامین کند بدون آنکه باعث افزایش وزن شود بسیار می تواند در این زمینه مفید باشد.
  2. انجام ورزش منظم: ورزش های هوازی به صورت منظم و روزانه برای تنظیم وزن بسیار تاثیر گذار می باشد. ورزش حتما نباید در باشگاه صورت گیرد با پیاده‌روی روزانه به صورتی که ضربان قلب بالا برود می تواند کافی باشد.
  3. روش های جدید زیبایی و کاهش وزن: کاهش وزن قبل از بارداری امروزه بسیار توصیه می شود. بعضی از افراد امکان استفاده از روش های ذکر شده را ندارند. امروزه برخی از روش های مدرن زیبایی و جراحی در این زمینه بسیار می تواند کمک کننده باشد. روش هایی مانند: لیپوماتیک شکم و پهلوها یا به طور کلی انواع روش لیپوماتیک، اسلیو معده، رینگ معده و غیره از این موارد می باشد.
  4. چکاپ دوره ای و سنجش وضعیت بدنی و BMI نیز از مواردی می باشد که می تواند در  سلامتی بانوانی که تصمیم به بارداری دارند  بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

نتیجه گیری:

کاهش وزن قبل از بارداری امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است. استفاده از روش های مدرن برای این منظور هم امروزه رو به گسترش می باشد. ولی نکته مهم این مورد است که چطور و در چه مرکز درمانی از این روش ها بهره‌مند شویم تا به بهترین نتیجه با کمترین عوارض برسیم؟ ما به شما مرکز غرب کلینیک را پیشنهاد می کنیم. زرا که تنها با بررسی رزومه این مرکز درمانی به راحتی و بدون هیچ نگرانی می توانید به آن مراجعه نمایید.

امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی