غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

عفونت بعد از لیپوماتیک

عفونت بعد از لیپوماتیک چگونه است؟

زمانی که افراد توسط جراحی های زیبایی تحت درمان قرار می گیرند، باید انتظار بروز بعضی از عوارض  لیپوماتیک را در بدن خود داشته باشند. این عوارض در بازه زمانی کوتاه ایجاد می شوند و بعد از آن به مرور از بین میروند. در واقع به این مدت زمان کوتاه، دوره بهبودی یا نقاهت گفته می شود. این عوارض مسائلی طبیعی هستند که معمولا قابل حل شدن می باشند و نیازی به نگرانی ندارند. این موضوع در مورد عفونت بعد از لیپوماتیک هم، که یک جراحی زیبایی می باشد صادق است.

برای جلوگیری از عفونت بعد از لیپوماتیک، اشخاص باید پیش از شروع درمان خود، به طور کامل با جراحی مدنظر خود آشنایی داشته باشند. همچنین باید از مراقبت های پیش از جراحی و بعد از آن و عوارضی که امکان دارد بعد از درمان در مدت نقاهت ایجاد شوند هم اطلاع داشته باشند. همینطور آگاهی از راهکارهایی که برای رفع این مشکلات هستند هم ضروری می باشد. زیرا در این حالت به جای نگرانی، می توانند با انجام راه حل های موجود مشکلات را رفع کنند.

عمل لیپوماتیک همچون دیگر جراحی ها، در دوره نقاهت خود عوارضی به همراه دارد. اما نکته قابل تامل این است که این عوارض باید در مدت زمان و با انجام مراقبت های مخصوص توسط خود شخص رفع شوند. بعد از آن فرد می تواند نتایج حاصل از جراحی و درمان خود را شاهد باشد و از آن لذت ببرد.

با اینکه لیپوماتیک از جراحی های کم خطر و ایمن در روش های لاغری موضعی به شمار می رود، اما ایجاد عفونت بعد از لیپوماتیک یکی از عوارضی است که امکان دارد بیماران بسته به شرایط خود آن را تجربه کنند.

دلایل ایجاد عفونت بعد از لیپوماتیک

عفونت بعد از لیپوماتیک

پزشک متخصص شما، در حین جراحی با وارد کردن لوله ای به اسم کانولا، در نواحی مشخص شده زیر پوست، ارتعاشاتی ایجاد کرده و سلول های چربی زائد را در معرض این ارتعاشات قرار می دهد. از این رو موجب می شود تا سلول های چربی زائد از پوست شما جدا شوند.

در این مورد با ایجاد مکشی توسط لوله کانولا، سلول های چربی زائد از بدن خارج می شوند. در حین جراحی، به دلیل ورود لوله کانولا، ممکن است زخم هایی در بدن به وجود آیند. از این رو امکان ایجاد عفونت بعد از لیپوماتیک، به دلیل وجود زخم ها وجود دارد.

شماره تماس: 09925131966

اما عفونت بعد از لیپوماتیک، به چند علت به وجود می آید.

• اگر پزشک متخصص شما دستورالعمل های بهداشتی را برای انجام این جراحی زیبایی رعایت نکند و زخم های شما را به درستی نبندد، با ورود آلودگی به زخم ها عفونت بعد از لیپوماتیک ایجاد می شود.برای شناسایی خصوصیات بهترین جراح لیپوماتیک در تهران کلیک کنید.
  • همینطور استریل نبودن وسایل و تجهیزات پزشکی و همچنین محیط کلینیک شما، بر عفونت بعد از لیپوماتیک بسیار تاثیر گذار است.ما مفتخریم یکی از بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران می باشیم
  • در صورتی که نکات اقدامات بعد از لیپوماتیک را به درستی رعایت نکنید، محیط را برای عفونت زخم های خود بعد از جراحی فراهم می کنید.

عوارض ناشی از عفونت بعد از جراحی لیپوماتیک

عفونت بعد از لیپوماتیک

در صورت ایجاد عفونت بعد از لیپوماتیک، بعضی دیگر از عوارض هم به دنبال آن ایجاد می شوند.هرچند که مزایا لیپوماتیک بسیار بیشتر است اما این عوارض در صورت بروز باعث ناراحتی  شما خواهند شد. بعضی از عوارضی که در زمان بروز عفونت ایجاد می شوند شامل موارد زیر هستند:

اگر بعد از عمل لیپوماتیک عفونت شما بیشتر شود و سطح زیادی از پوست شما را در بر بگیرد، یا به سطح زیرین پوست شما نفوذ کند، امکان دارد تا به اجبار جراحی دیگری برای رفع آن انجام دهید تا عفونت شما پیشرفت بیشتری نکند. از این رو احتمال اینکه ایجاد عفونت و جراحی دیگر، بر نتیجه جراحی لیپوماتیک شما اثر منفی بگذارد وجود دارد. همچنین نتیجه لیپوماتیک شما تغییر کند.

شماره تماس: 09925131966

توصیه هایی برای جلوگیری از بروز عفونت

عفونت بعد از لیپوماتیک

برای اینکه از ایجاد عفونت بعد لیپوماتیک و جراحی دیگر جلوگیری کنید، باید به رعایت برخی نکات بپردازید. در ادامه مطلب به این نکات خواهیم پرداخت.

• انتخاب کلینیک زیبایی مناسب در روند درمان شما تاثیرات بسیار زیادی دارد. باید دقت داشته باشید که کینیک مورد نظر از مجوز وزارت بهداشت برخوردار باشد و تمام نکات بهداشتی را رعایت نماید.غرب کلینیک تمام امکانات لازم را دارا می باشد
  • پزشک انتخابی شما رکن اصلی برای درمان شما می باشد. از این رو در انتخاب پزشک متخصص خود تحقیق بسیاری انجام دهید و عملکرد او را رصد کنید. پزشک شما باید حرفه ای، مجرب و با اخلاق باشد.می توانید مقاله بهترین جراح لیپوماتیک در تهران را بخوانید.
  • در دوران بهبود خود، باید تمام نکات توصیه شده توسط پزشک خود را به طور جدی رعایت کنید. به طور مثال دستکاری نکردن زخم بخیه بعد از لیپوماتیک ، عدم ورود به محیط های آلوده، تمیز بودن گن و … تماما از عفونت بعد از لیپوماتیک جلوگیری می کنند.

رعایت موارد بهداشتی حین جراحی

عفونت بعد از لیپوماتیک

رعایت بعضی از موارد بهداشتی در کلینیک های زیبایی برای انجام عمل لیپوماتیک ضروری می باشد. در ادامه به موارد بهداشتی مهمی که تمام کلینیک های زیبایی باید برای انجام لیپوماتیک رعایت کنند پرداخته شده است.

1. محل جراحی باید تمیز و کاملا استریل شده باشد.
  2. پزشک و پرسنل باید با لباس جراحی مناسب، همچون اسکراب، ماسک صورت و دستکش، عمل لیپوماتیک را انجام دهند.
  3. نقاطی از بدن شما که قرار است جراحی روی آن قسمت ها انجام شود باید با ماده ضد عفونی کننده مناسب، استریل شوند.
  4. ابزار لازم برای جراحی، باید قبل از جراحی استریل گردند.

با رعایت کردن نکاتی که ذکر شد می توان امکان پیدایش عفونت بعد از لیپوماتیک را بسیار کاهش داد. احتمال عفونت در افرادی که دچار بیماری دیابت هستند، سیگار می کشند، مصرف استروئید دارند و یا دچار شرایط عروقی خاصی هستند بیشتر می باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، گفته شده است که فقط حدود 1 درصد از افرادی که جراحی پیکرتراشی انجام می دهند دچار مشکل عفونت بعد از لیپوماتیک می شوند.

تجویز آنتی بیوتیک برای درمان عفونت بعد از لیپوماتیک

عفونت بعد از لیپوماتیک

با توجه به اینکه متخصص، نگرانی های بیمار را در خصوص بروز هر نوع مشکل یا عفونت بعد از لیپوماتیک درک می کند، از این رو پیش از انجام عمل، با انجام یک جلسه مشاوره و دادن توضیحات مورد نیاز به بیمار تلاش می کند تا شیوه کار و دیگر مواردی که ممکن است به وجود بیاید را برای او توضیح داده تا بیمار دچار هیچ گونه استرسی نشود.

بعد از آن هم با تجویز کردن آنتی بیوتیک از عفونت بعد از لیپوماتیک تا مقدار زیادی جلوگیری می کند. از این رو بیمارانی که به کلینیک های معتبر و تخصصی مراجعه می کنند و پیش متخصصان مجرب معاینه می شوند نیازی به نگرانی در مورد هیچ نوع عارضه خاصی نخواهند داشت.

در لیپوماتیک اندام های بزرگ بدن مانند لیپوماتیک پهلو ها و لیپوماتیک شکم و پهلو و لیپوماتیک ساق پا و …که مقدار چربی ها زائد آنها برای تخلیه بیشتر است حتما باید به استریل و ضدعفونی کردن ابزار و دستگاه توجه بیشتری شود. اگر محل مورد نظر برای جراحی لیپوماتیک، کاملا جهیز شده باشد و بهداشت محیط در آن رعایت شده باشد، به ندرت شاهد عفونت بعد از لیپوماتیک خواهیم بود.

اشخاص باید داروهایی تجویز شده توسط پزشک خود را کاملا دقیق مصرف کنند. این نکته قابل ذکر است که جراحی بدین صورت برای اشخاص بسیار کارآمد است زیر طول مدت بهبود را بسیار کاهش می دهد و باعث بازگشت هرچه زودتر افراد به جامعه می شود. از این رو انجام این نکته برای بدست آمدن نتیجه کاملتر الزامی می باشد.

در صورتی که بیماران این داروها را به صورت منظم و سر وقت مصرف نکنند یا در مصرف آنها کوتاهی نمایند، باید بدانند که مدت نقاهت آنها افزایش خواهد یافت. به علاوه، مصرف داروها می تواند تا مقدار زیادی بر بدست آمدن نتایج دلخواه و ایده آل تاثیر داشته باشد. این گروه از افراد به طور معمول بعد از اینکه نتیجه دلخواه خود را از جراحی لیپوماتیک نگرفتند، پزشک و عوامل دیگر را مقصر دانسته و خود را از این موضوع مبرا می‌دانند.

مصرف دارو برای جلوگیری از عفونت بعد از لیپوماتیک

در مورد عفونت بدن، ابتدا آنتی بیوتیک توسط دکتر تجویز می شود که باعث می شود عفونت بعد از لیپوماتیک از بین برود. استفاده از این نوع دارو در کنار تسکین دادن به درد بیماران، باعث می شود تا عفونت هایی که در اثر استفاده از دستگاه مخصوص لیپوماتیک، که برای خارج کردن چربی ها استفاده می شوند از بین بروند. در صورتی که بیماران علائمی همچون تب، درد و تورم زیاد داشته باشند و یا ترشحاتی با بوی زننده را شاهد باشند باید حتما این موارد را با پزشک خود در میان بگذارند.

استفاده از هر نوع دارو یا محلول ضدعفونی کننده، علی الخصوص بتادین برای زخم های محل جراحی، بدون دستور پزشک ممنوع است. زیرا فرایند بهبودی زخم ها را بسیار کاهش می دهد و در عفونت بعد از لیپوماتیک تاثیری نخواهد داشت. در بعضی از بیماران خارش در ناحیه جراحی آزار دهنده است. این مورد دلیل قطعی برای عفونت بعد از لیپوماتیک نمی باشد و باید توسط پزشک علت آن بررسی شود.

بیشتر بدانید:آشنایی با دستگاه لیپوماتیک

خلاصه

اگر هر نوع علائمی مبنی بر عفونت در ناحیه جراحی شده مشاهده کردید حتما با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. در صورتی که نواحی جراحی شده دچار آلودگی شدند با مواد ضدعفونی کننده ی تجویز شده توسط پزشک، آن را شستشو دهید. همچنین داروهایی که پزشک تجویز کرده است را به دقت مصرف کنید تا دچار عوارض بعد از عمل لیپوماتیک نشوید. غرب کلینیک با تجربه ای چندین ساله در راستای جراحی های زیبایی، راهنمای خوبی برای شما در این زمینه می باشد.

امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد