غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

ورم پوست بعد از لیپوماتیک چگونه است؟

آیا ورم پوست بعد از لیپوماتیک خطرناک است؟

لیپوماتیک از انواع جراحی های زیبایی می باشد که معمولا تهاجمی است و می توان آن را یک نوع جراحی کم تهاجم نامگذاری کرد. از این رو به وجود آمدن علائمی همچون التهاب، تورم و خونریزی خفیف بعد از جراحی لیپوماتیک کاملا طبیعی می باشد. یکی از رایج ترین عوارض پیکرتراشی ورم پوست بعد از لیپوماتیک می باشد.

البته که ورم بعد از جراحی با رعایت بعضی موارد مراقبتی قابل درمان است و به آسانی می توان از بیشتر شدن آن جلوگیری کرد. به همراه رعایت توصیه های پزشکی برای کم شدن ورم بعد از لیپوماتیک، یک نکته مهم دیگری هم وجود دارد. این نکته در باید انتخاب پزشک و کلینیک بسیار خوب در این راستا می باشد.غرب کلینیک تمام استاندارد های بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران را دارا می باشد. برای پاسخ سوالات خود در مورد لیپوماتیک و دلایل ورم پوست بعد از لیپوماتیک، شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنیم.

شماره تماس:09925131966

لیپوماتیک در واقع یکی از شیوه های جدید در عرصه زیبایی و تناسب اندام است. در این زمینه با استفاده از این روش، سلول های چربی به روش فیزیکی و با ارتعاش لوله کانولا، شکسته می شوند. بافت های اطراف در این ارتعاشات قرار می گیرند و ورم پوست بعد از لیپوماتیک رخ می دهد. بعد از این ضربه ها، سلول های چربی که آزاد شده اند را به وسیله دستگاه خاصی، به آرامی و بدون ایجاد درد و خونریزی خارج می شوند. این دستگاه ها تایید شده توسط FDA  در ایالات متحده آمریکا می باشند و در جهان در 50 کشور استفاده می شوند.

بخش هایی که دستگاه باعث از بین رفتن چربی های زائد آن می شود در برگیرنده شکم، ران،لیپوماتیک ساق پا، پشت، باسن، سینه آقایان و نواحی پاها می باشد. بعد از لیپوماتیک معمولا در مدت چند هفته ورم فروکش می کند. در زمان ورم، قسمت های تحت درمان بزرگتر به نظر می رسند. البته که امکان دارد در مدت چند ماه قسمت درمان شده ظاهر متورم خود را حفظ کند.

ورم پوست بعد از لیپوماتیک یکی از عکس العمل های طبیعی بدن در برابر این روند است. اما با انجام کارهایی در مورد درمان ورم پوست بعد از لیپوماتیک، می توان مدت تورم را کوتاه کرد.شما می توانید با مراجعه به مقاله اقدامات بعد از لیپوماتیک سطح آگاهی خود را برای بعد از جراحی بالاتر ببرید. در ادامه مطلب به اقداماتی پرداخته ایم که قطعا به شما در کاهش ورم پوست بعد از لیپوماتیک کمک خواهد کرد.

دلایل ورم بعد از لیپوماتیک

  • در جراحی لیپوماتیک، پزشک با استفاده از دستگاه های خاصی به بافت چربی نفوذ می کند و چربی های زائد را خارج می کند. در این فرایند احتمال اینکه بافت های اطراف دچار آسیب دیدگی شوند و به آنها فشار وارد شود، زیاد است. از این رو امکان دارد ورم بعد از لیپوماتیک رخ دهد.
  • در کنار آن، با خارج کردن چربی ها، حفره ای خالی به صورت ناگهانی ایجاد می شود. در نتیجه بدن نسبت به این موضوع عکس العمل نشان می دهد و باعث انباشته شدن آب و در نهایت تورم می شود. از این رو می توان گفت که ایجاد ورم در نقاط انجام لیپوماتیک بسیار طبیعی است و نیاز به نگرانی ندارد.
  • از سوی دیگر با انجام لیپوماتیک، به دلیل اینکه زیر پوست خالی می شود استحکام آن از کاهش پیدا می کند. از این رو تا وقتی که پوست نتوانسته است به حالت عادی خود برگردد، تورم در آن باقی می ماند.

شماره تماس:09925131966

بیشتر بدانید:مزایا لیپوماتیک

با توجه به موارد ذکر شده علت ورم بعد از لیپوماتیک در سه مورد زیر خلاصه می شود.

  1. آسیب دیدن بافت های نقاط اطراف بدن
  2. خالی شدن یک دفعه جای چربی ها و انباشت مایعات به جای آنها
  3. کم شدن استحکام پوست و به دنبال آن  افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

تمام این موارد ذکر شده در طی مدت زمان و استراحت کافی رفع می شوند و تورم و دیگر عوارض لیپوماتیک به وجود آمده هم در مدت چند هفته از بین می روند. در این مدت شخص می تواند از عملکرد مثبت جراحی لذت ببرد تا تورم هم از بین برود.

مدت زمان ورم بعد از لیپوماتیک

ایجاد ورم بعد از لیپوماتیک اتفاقی کاملا طبیعی می باشد. در تمام اشخاصی که از این جراحی زیبایی استفاده کرده اند این تورم قابل مشاهده بوده است. البته مقدار این ورم می تواند با توجه به شرایط سیستم ایمنی افراد و موارد دیگر متفاوت باشد.

ورم ایجاد شده بعد از لیپوماتیک در مدت یک الی دو روز بعد از لیپوماتیک بروز پیدا می کند و ممکن است تا هفته ها باقی بماند. ورم بعد از جراحی در هفته دوم زیاد می شود و در این زمان باید نکات مهم مراقبتی با دقت بالایی دنبال شوند. بعد از این مدت و زمانی که تمام نکات مراقبتی و سفارش‌ها پزشکی را رعایت کردید می توانید کاهش تورم ایجاد شده در بدن خود را شاهد باشید.

اگر در روزهای اولیه جراحی خود ورم خیلی زیادی در بدن شما ایجاد شد، باید این موضوع را به سرعت به پزشک خود اطلاع دهید (البته برای جستجوی بهترین پزشک حتما مقاله بهترین جراح لیپوماتیک در تهران را بخوانید)و برای درمان کردن آن اقدام کنید. در صورتی که میزان این ورم به وجود آمده کم بود، نیازی به نگرانی نیست و در زمان چند هفته مشکل ورم به صورت کلی از بین خواهد رفت.

شیوه های درمان ورم پوست بعد از لیپوماتیک

امروزه که آمار اضافه وزن و چاقی در حال زیاد شدن است، معروفیت جراحی لیپوماتیک هم افزایش یافته است. درست است که بعد از جراحی لیپوماتیک به اندام دلخواه خود خواهید رسید، اما در آغاز این روند امکان دارد ورم بعد از لیپوماتیک موجب نگرانی شما شود که این ورم همیشگی نباشد.

باید بدانید که ورم بعد از جراحی یک الی 2 روز بعد از آن ایجاد می شود و به طور معمول تا دو هفته ماندگار است. با استفاده از شیوه های درمانی بعد از جراحی همچون پوشیدن گن، رعایت رژیم غذایی و ماساژ و تغذیه بعد از لیپوماتیک  می توانید این ورم را به حداقل خود برسانید و زمان دوران نقاهت خود را کوتاه کنید. بعد از جراحی لیپوماتیک، استفاده از گن یکی از بهترین شیوه ها برای کاهش ورم پوست و سرعت در بهبودی می باشد.

همینطور ماساژ دادن آرام شکم و تخلیه شدن مایعات از نقاط زخم شدگی، می تواند به کم شدن میزان تجمع مایعات در زیر پوست شما که در اثر لیپوماتیک و لیپوساکشن است کمک بسیاری کند و تورم زیاد را از بین ببرد. بعد از مدت 48 ساعت از گذشت جراحی، شروع یک رژیم غذایی فاقد نمک با فعالیت متوسط و همچنین مصرف مواد غذایی که ضد التهاب باشد می تواند به کم شدن تورم و سرعت دادن به روند نقاهت کمک بسیاری کند. در ادامه با شیوه های درمان ورم پوست بعد از لیپوماتیک همراه شما هستیم.

استفاده از لباس های فشرده سازی

پزشکان زیبایی اعتقاد دارند که یکی از بهترین راه های کاهش ورم بعد از لیپوماتیک، استفاده کردن از لباس های تنگی همچون گن می باشد. ورم بعد از لیپوماتیک معمولا به دلیل التهاب و در اثر مایعات لنفاوی به وجود می آیند. لباس های فشرده سازی با ایجاد فشار بر قسمت جراحی شده، بدن را به جذب کردن دوباره مایعات لنفاوی مجبور می کنند تا در زیر پوست انباشته نشوند و موجب تورم پوست نگردند. با توجه به میزان ورم پوست بعد از لیپوماتیک، لباس های فشرده سازی خود را به مدت 4 الی 6 هفته بپوشید.

استفاده از ماساژ در کاهش ورم پوست بعد از لیپوماتیک

از راه ماساژ و تخلیه لنفاوی می توان به مقدار زیادی از ورم پوست بعد از لیپوماتیک کم کرد. سومین بخش بعد از رگ ها و شریان ها، غدد لنفاوی می باشند که مسئولیت تخلیه کردن آب و مواد زائد را بر عهده دارند. ماساژوری که آموزش دیده و حرفه ای باشد می تواند این مایعات اضافی که باعث تورم می شوند را خارج کند.

از این رو روند نقاهت بیمار و عوارض لیپوماتیک را کاهش دهد. البته خود شما هم می توانید خود را ماساژ درمانی کنید. البته باید آموزش های مورد نیاز را از پزشک خود دریافت کنید. اگر این روند به صورت نادرستی صورت بگیرد در واقع درد شما را بیشتر خواهد کرد. از این رو چند مورد را باید در نظر داشته باشید:

  1. در روند ماساژ، دقت موضوع روی سطح پوست می باشد. این نوع ماساژ برای بافت های عمقی پوست بدن صورت نمی گیرد. از این رو دقت کنید که ماساژ شما کاملا سبک باشد.
  2. پوست خود را به آرامی حرکت دهید و از مالش آن خودداری نمایید. این کار رگهای لنفاوی زیر پوست شما را تحریک می نماید.
  3. به آرامی در جهت جریان بخش لنفاوی حرکت کنید. برای مثال، مچ به شانه، مچ پا به زانو.
  4. پیشنهاد می شود در صورتی که بعد از لیپوماتیک عفونتی بروز کرد، در بخشی که ورم وجود دارد از انجام دادن ماساژ پرهیز کنید.

شماره تماس:09925131966

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

بعضی اشخاص بعد از اینکه ورم و کبودی در شکم خود مشاهده کردند، نگران شده و تصور می کنند باید حتما پیش پزشک خود مراجعه کنند. در صورتی که ورم و کبودی بعد از لیپوماتیک کاملا طبیعی است و معمولا بعد از چند روز کاهش می یابد. اما اگر بعد از مدتی مشاهده کردید که تورم شکم به جای کاهش، افزایش می یابد باید سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.

غرب کلینیک” با استفاده از بهترین و مدرن ترین روش های درمانی، شما را در برخورداری از جراحی آسان با نتایج دلخواه و فوق‌العاده همراهی می کند. در صورتی که مایل هستید می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و برای استفاده از خدمات غرب کلینیک، تعیین نوبت کنید.

امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی