غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک در چیست؟

امروزه توجه به زیبایی و تناسب اندام به یکی از اصلی ترین دغدغه‌های افراد تبدیل شده است. به همین دلیل جراحی های زیبایی بسیار رونق پیدا کرده اند. از بین بردن چربی های اضافی بدن اولین مرحله برای رسیدن به اندامی ایده آل است و روش های مختلفی برای آن در علم پزشکی وجود دارد.

لیپوماتیک و بادی جت از جمله ی این روش های نوین، برای از بین بردن چربی ها است. این دو روش بسیار به یکدیگر شبیه هستند. اما تفاوت بادی جت و لیپوماتیک در چیست؟ در این مقاله به بررسی هرکدام از این دو جراحی زیبایی می پردازیم. با ما همراه باشید.

لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک

همانطور که گفته شد لیپوماتیک روشی برای تخلیه ی چربی های اضافی بدن است. در این روش با استفاده از امواج اولتراسونیک و ابزاری به نام  کانولا با حرکات ارتعاشی چربی ها را تخریب و از بدن خارج می کند.این روش از زیر شاخه های لیپوساکشن است. البته درد و عوارض این روش نسبت به لیپوساکشن کمتر است. در این روش با استفاده از لاپاراسکوپی و ایجاد چند برش کوچک بر سطح بدن کانولاها را به بخش های مربوط در لایه های پوست وارد می کنند.

به دلیل کوچک بودن این محل های برش عوارض بعد از جراحی بسیار کم است. بعد از دوره ی نقاهت کوتاه بیماران می توانند به فعالیت های روزانه ی خود باز گردند. همچنین بعد از انجام جراحی لیپوماتیک می توان چربی های اضافی خارج شده را به قسمت های دیگر بدن تزریق کرد. در ادامه به بررسی تفاوت بادی جت و لیپوماتیک می پردازیم.

چه کسانی بهترین کاندید برای انجام جراحی لاغری هستند؟

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک

جراحی های  لیپوماتیک و بادی جت به عنوان جراحی های زیبایی شناخته می شوند. کاندیدای مناسب این جراحی ها ویژگی هایی دارند که در برخی از آن ها را بررسی می کنیم:

  1. این روش مناسب افرادی است که به دنبال کاهش وزن در کمترین زمان هستند
  2. افرادی که به دلیل اضافه وزن بیش ازحد با رژیم غذایی و ورزش حجم چربی را کم نکردند.
  3. افرادی که در محدوده ی سنی بسیار بالایی قرار ندارند. بهترین سن این جراحی ها بین 30 تا 50 سال است. این جراحی برای نوجوانان توصیه نمی شود.
  4. .این روش برای افرادی مناسب است که استعمال دخانیات ندارند.
  5. .افرادی که از لیپوماتیک یا بادی جت توقع ماورایی نداشته باشند و به عنوان روشی به آن نگاه کنند که در کنار رژیم غذایی به تناسب اندام کمک می کند.
  6. جراحی لیپوماتیک و بادی جت به مادران شیرده و خانم های باردار توصیه نمی شود.
  7. جراحی لیپوماتیک و بادی جت مناسب افرادی است که داروهای خاصی مصرف نمی کنند.
  8. افرادی که بیماری زمینه دارند مناسب این جراحی نیستند.

اگر برای شما هم ورزش و رژیم غذایی به تنهایی کافی نیست و دارای چربی هایی هستید که از بین نمی رود، این جراحی ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

بادی جت چگونه انجام می شود و تفاوت بادی جت و لیپوماتیک در چیست؟

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک

بادی جت و لیپوماتیک انواع جدیدی از لیپوساکشن می باشند. همانطور که گفته شد در لیپوماتیک ابزار کانولا استفاده می شود و به وسیله ی آن تخلیه ی چربی انجام می گردد. در بادی جت دستگاه لیپوماتیک وجود دارد که همانند کانولا بوده اما با این تفاوت که بر قدرت آب تکیه دارد. این دستگاه با هدف قرار دادن چربی های اضافی جمع شده و تخریب آن ها، به خارج کردنشان از بدن بیمار کمک می کنند.

در این روش نسبت به روش لیپوساکشن چربی های بیشتری از بدن خارج می شود. همچنین در بادی جت احتمال آسیب دیدگی بافت های بدن بسیار پایین است. بادی جت حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. این عمل به صورت سرپایی یا با بی حسی موضعی این صورت می گیرد. بعد از انجام این جراحی افراد توانایی انجام فعالیت های عادی روزانه خود را دارند.

آیا تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی را میدانید؟

عوارض جراحی های لاغری

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک

دو روش جراحی بادی جت و لیپوماتیک مانند هر جراحی دیگری دارای عوارضی است که عبارتند از:

  • ورم پوست موقت در ناحیه درمان
  • افتادگی و فرورفتگی پوست
  • بروز عفونت
  • آسیب به سایر بافت های بدن
  • در صورت ورود مقدار بیش از حد آب به بدن، امکان بروز خطر جمع شدگی آب در ریه ها وجود دارد و همچنین آب آوردن شکم  بعد از لیپوماتیک

بیشتر بدانید : مزایای لیپوماتیک

توجه داشته باشید که تمامی عوارض نام برده شده به دلیل‌عدم مهارت و تجربه پزشک و مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر می‌باشد. در صورتی که این جراحی زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، هیچکدام از عوارض پیش نخواهند آمد.برای مشخصات بهترین جراح لیپوماتیک در تهران و بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران کلیک کنید

آیا تفاوت بادی جت و لیپوماتیک در مزایای این دو جراحی تاثیر دارد؟

این دو جراحی نسبت به روش های پیشین مزیت های زیادی دارند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

  1. دوره ی نقاهت کوتاه از مزیت های این دو روش است.
  2. از دیگر مزیت های این دو عمل زیبایی می توان به عدم احتیاج ان ها به بیهوشی اشاره کرد. این امر برای افرادی که نسبت به داروهای بیهوشی حساسیت نشان می دهند بسیار مناسب خواهد بود.
  3. ازجمله مزیت هایی که می توان به طور جداگانه برای جراحی بادی جت در نظر گرفت، عدم آسیب به بافت های دیگر بدن است. در این روش با فشار آب بالا و کمپرسور هوا بافت چربی متفرق می شود. بنابراین به سایر قسمت ها آسیبی وارد نخواهد شد.
  4. این عمل های زیبایی نسبت به روش های قبلی در زمان کوتاه تری انجام می شوند.
  5. میزان دردی افراد در این دو روش احساس خواهند کرد نسبت به روش های مانند لیپوساکشن، بسیار کمتر است.
  6. .جراحی های لیپوماتیک و بادی برای پزشک معالج ساده‌تر از روش های قبلی است.

آیا تفاوت بادی جت و لیپوماتیک در نتایج آن ها نیز وجود دارد؟

از جمله ی نتایج این دو روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هردو روش لیپوماتیک و بادی جت،برای برداشتن چربی موضعی در قسمت‌هایی مانندغبغب ، ران، پشت شکم و … می‌توان استفاده نمود.

2.در عمل زیبایی بادی جت پس از جراحی از فیبرلیزری استفاده می شود. این موضوع باعث سفت شدن سریع پوست شده و نتایج را قابل مشاهده می کند.

3.پس از دوره‌ کوتاهی، میزان کبودی و تورم به طور کامل محو خواهد شد و فرد قادر به بازگشت به زندگی روزمره خواهد بود.

4.در هردو جراحی دوره نقاهت کوتاه مدت است. زخم‌های ناشی از برش جراحی بر روی بدن در طول مدت دو هفته از بین خواهند رفت. بعد از دو هفته نتیجه‌ی کلی قابل مشاهده خواهد بود.

بنابراین می توان گفت که تفاوت بادی جت و لیپوماتیک در نتایج بسیار زیاد نیست.

با توجه به تفاوت بادی جت و لیپوماتیک انتخاب کدام یک درست است؟

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک

هردو جراحی شباهت های زیادی با یکدیگر داشته و هر کدام مزیت های خود را دارند. اما برای انتخاب بین آن دو باید به محلی از بدن توجه داشت که فرد برای رسیدن به تناسب اندام به دنبال تغییر آن است. برای اطلاعات بیشتر و انتخاب نحوه ی جراحی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

با توجه به تنوع روش‌هایی که در کلینیک‌های زیبایی برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارد، انتخاب بین دو عمل پیکرتراشی و بادی جت به دلیل مزایای بالا و عارضه‌های بسیار کمتر، مناسب‌تر می‌باشد.شما می توانید با تماس با غرب کلینیک اطلاعات لازم خود را درباره ی بادی جت و انواع روش های لیپوماتیک  بدست آورید.

جراحی زیبایی لیپوماتیک و بادی جت با وجود شباهت بسیاری که دارند اما در مواردی کاملا متفاوت اند در ادامه به بررسی دقیق تفاوت لیپوماتیک و بادی جت خواهیم پرداخت

1.اصلی ترین تفاوت بادی جت و لیپوماتیک در ابزارهای تخلیه ی چربی آن ها می باشد. به این ترتیب که در لیپوماتیک سلول های چربی به کمک کانولا به طور کامل ریز و خورد می شوند و از اندام تخلیه خواهند شد. در حالی که در بادی جت با استفاده یک کمپرسور هوا و با حرکت به صورت های مختلف سلول های چربی تخریب شده و از اندام خارج می شوند.

2.یکی دیگر از تفاوت های بادی جت و لیپوماتیک در مدت زمان جراحی آن ها است. به طور کلی لیپوماتیک سریع تر از بادی جت انجام می شود. دلیل این امر به چرخش 360 درجه ی کانولا و ارتعاشات بالای دستگاه لیپوماتیک بر می گردد.

  1. در تفاوت بادی جت و لیپوماتیک باید به این نکته نیز توجه کرد که بادی جت در بافت های چربی تغییر کمتری ایجاد می کند. به علت آن که این عمل با فشار آب اتفاق می افتد، کمتر بافت های چربی بهم خواهند خورد.
  2. تفاوت بعدی بادی جت و لیپوماتیک در استفاده از فیبر لیزری پس از انجام جراحی به روش بادی جت می باشد. با استفاده از فیبر لیزری می توان بلافاصله بعد از عمل پوست را سفت کرد.
  3. از دیگر تفاوت های بادی جت و لیپوماتیک در زمانی مشخص می شود که بیمار قصد تزریق چربی بیرون کشیده شده از بدن را به نقطه ی دیگر آن داشته باشد. در این جا تحت نظر پزشک بهترین روش توصیه می شود.

خلاصه

در نهایت می توان گفت هر دو جراحی زیبایی جزو جراحی های فوق‌العاده برای لاغری اندام است. با توجه به وضعیت بدنی بیمار هرکدام از این جراحی ها می تواند تحت نظر پزشک متخصص تعیین شود. این جراحی ها توسط بهترین پزشکان و متخصصین در غرب کلینیک انجام می شود. بیماران عزیزی می توانند با مراجعه به این کلینیک کلیه ی مراحل جراحی خود را در کنار کادر مجرب طی کنند.

با توجه به تفاوت بادی جت و لیپوماتیک انتخاب کدام یک درست است؟

با توجه به ویژگی های ذکر شده قطعا روش لیپوماتیک ارجح تر و بی خطر تر می باشد

نحوه کار بادی جت و لیپوماتیک در چیست؟

بادی جت با قدرت آب می باشد و لیپوماتیک با قدرت کمپرسور باد و امواج مکانیکی می باشد
امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی