غرب کلینیک     09925131966     سه شنبه ها -چهار شنبه ها: 8 صبح تا 17

عوارض داروهای لاغری

عوارض داروهای لاغری

با مهم ترین عوارض داروهای لاغری آشنا شوید، امروزه بسیاری از افراد جامعه به سراغ کاهش وزن و تناسب اندام می گردند. این افراد روش های مختلفی نظیر رژیم غذایی، ورزش، استفاده از داروی های لاغری، لیپوماتیک و … را امتحان می کنند تا به وزن ایده آل خود دست پیدا کنند. اما مصرف دارو های لاغری مانند یک رژیم غذایی نامناسب، عمل جراحی ناموفق و … می تواند عوارض ناخوشایندی را برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه شما با تعدادی از عوارض داروهای لاغری آشنا خواهیم کرد.

مهم ترین عوارض داروهای لاغری

عوارض داروهای لاغری

1-  افزایش غیر طبیعی سوخت وساز بدن :

برخی از داروهای لاغری بر روی متابولیسم بدن تمرکز می کنند و از این طریق برای کاهش وزن افراد اقدام می کنند. به همین دلیل یکی از عوارض داروهای لاغری، افزایش مصنوعی متابولیسم بدن (تسریع تجزیه شدن مواد مغذی) می باشد. بسیاری از کمپانی های تولید کننده این محصولات از کافئین برای افزایش متابولیسم بدن استفاده می کنند.

به همین دلیل مصرف دراز مدت این دارو ها می تواند به مرور زمان بدن را نسبت به برخی هورمون ها مقاوم سازد و آثار بخشی دارو ها نیز از بین می رود. دقت داشته باشید که آثار و عوارض مصرف دارو های لاغری که بر روی متابولیسم بدن تاثیر می گذارند، در دراز مدت می تواند بسیار جدی و حتی جبران ناپذیر باشد.

2-  استرس :‌

عوارض داروهای لاغری

بسیاری از قرص های لاغری سبب افزایش هورمون کورتیزول در بدن می شوند. هورمون کورتیزول در واقع همان هورمون مرتبط با استرس می باشد که میزان اضطراب و استرس افراد را افزایش می دهد. دقت داشته باشید که برخی دارو های لاغری قوی می توانند عوارض مخرب و جبران ناپذیری مثل تپش قلب، استفراغ، بی خوابی، سرگیجه های مداوم و … را برای شما به همراه داشته باشند.

استرس طولانی مدت و دائمی بر روی تمام نقاط افراد مصرف کننده تاثیر می گذارد. به همین دلیل این افراد هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی تحت تاثیر قرار می گیرند.

3-  بی خوابی های مداوم :

افزایش بی خوابی یکی دیگر از عوارض داروهای لاغری می باشد. این دارو ها به دنبال افزایش متابولیسم و ضربان قلب می توانند سبب بروز بی خوابی در افراد شوند. دقت داشته باشید که افزایش بی خوابی می تواند به مرور زمان مشکلاتی نظیر خستگی های مداوم،‌ضعف سیستم ایمنی بدن و … را به دنبال داشته باشد. ضعف سیستم ایمنی می تواند شما را با مشکلاتی نظیر سرماخوردگی، آنفولانزا و … در دوران کاهش وزن رو به رو سازد.

4-  مواجه شدن با کم آبی در بدن :‌

بسیاری از ترکیبات به کار رفته در دارو های لاغری سبب کاهش آب بدن افراد می شوند. به همین دلیل این دارو ها در یک بازه زمانی کوتاه مدت می توانند تاثیر قابل توجهی بر روی وزن افراد بگذارند. کم آبی بدن یکی از مهم ترین عوارض داروهای لاغری می باشد که مشکلاتی مثل سردرد، ضعف جسمانی و … را به دنبال دارد.

موارد فوق سبب شده اند که امروزه مصرف این دارو ها به ورزشکاران حرفه ای توصیه نشود و این افراد بیشتر به سوی رژیم های غذایی میل پیدا کنند.توصیه ما به شما این است اگر با ورزش در آب کردن شکم خود موفق نشدید به جستجوی بهترین جراح لیپوماتیک در تهران یا بهترین مرکز لیپوماتیک در تهران باشید.

5-  کاهش و از بین بردن اشتها فرد مصرف کننده :

همانطور که می‌دانید برای کاهش وزن و دست یابی به استایل مدنظر خود باید به اشتهای کاذب خود پاسخ منفی داده و رژیم غذایی خود را رعایت نمایید. برخی از دارو های لاغری بر روی اشتهای افراد متمرکز شده اند و باعث کاهش و از بین رفتن اشتها می شوند. لازم به ذکر است که از بین رفتن اشتهای کاذب جز عوارض داروهای لاغری نمی باشد زیرا هیچ آثار مخربی را برای بدن به همراه ندارد. برخی از این دارو ها با تاثیر بر روی هورمون ها و مواد شیمیایی منتشر شده در بدن باعث رسیدن فرمان سیری اشتباه به مغز می شوند. به همین دلیل مصرف آن ها می تواند باعث مختل کردن عملکرد مغز شود.

6-  افزایش نامتعارف فشار خون در افراد :

افزایش متابولیسم بدن یکی از عوارض داروهای لاغری بوده که افزایش دمای بدن را نیز به همراه دارد. با افزایش این دو پارامتر سرعت سوختن چربی ها در بدن افزایش پیدا می کند. فرآیند فوق می تواند بر روی افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و … تاثیر گذاشته و آن ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. درگیر بودن با این عوارض در یک بازه زمانی طولانی باعث می شود تا فرد مصرف کنند به مرور زمان با کاهش گردن خود مواجه شود.

بیشتر بدانید : مزایای لیپوماتیک

7-  آثار مخرب روحی :‌

به همان اندازه که چاقی و اضافه وزن می تواند سبب بروز برخی بیماری های روحی شود، دارو های لاغری نیز می توانند این عوارض را به همراه داشته باشند. مصرف بیش از اندازه قرص های لاغری در دراز مدت می تواند عوارض بسیار خطرناکی مثل دمدمی مجاز شدن، مبتلا شدن به رفتار های تهاجمی و پرخاشگرانه، دست یابی به حالت های عصبی غیر معمول و … را به همراه داشته باشد.توصیه می کنیم به جای جستجوی این قرص های زیان آور مقاله انواع روش های لیپوماتیک که بر پایه علم روز دنیا می باشد را مطالعه فرمایید

8-  مرگ :

آخرین و جدی ترین عوارض داروهای لاغری، مرگ می باشد. شاید فکر کنید که این عارضه به هیچ عنوان اتفاق نیفتاده و بسیار دور از دسترس می باشد. تجربه نشان داده است که برخی از این دارو ها می توانند ورزشکاران حرفه که از قبای جسمانی بالایی برخوردار می باشند را نیز به کام مرگ بکشانند. در نتیجه دقت داشته باشید که مصرف این دارو ها را زیر نظر پزشک یا متخصصین این عرصه دنبال کرده و تا حد ممکن از مصرف آنها خودداری کنید.

نتیجه گیری :

دقت داشته باشید که امروزه را های دیگری نظیر ورزش کردن، عمل های جراحی، رژیم های غذایی سالم و … نیز وجود دارند که شما می توانید از ان ها برای کاهش وزن استفاده نمایید. عمل های جراحی مخصوص کاهش وزن جز سریع ترین راه های موجود در این عرصه می باشند که اگر توسط پزشکان متخصص انجام گیرند، هیچ عوارض مخربی برای شما به همراه نخواهند داشت و برای استعلام قیمت لیپوماتیک کلیک کنید.

غرب کلینیک یکی از مراجع تخصصی فعال در حوزه انجام عمل های جراحی مخصوص کاهش وزن بوده که می توانید به ایشان مراجعه فرمایید. این کلینیک تخصصی از دستگاه های روز دنیا و کادری مجرب و حرفه ای برای انجام تمام امور خود استفاده می کند.

امتیاز شما به این مقاله

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی